بازار سهام در یک نما؛

رفت و برگشت شاخص بورس/افت مازاد عرضه بازار +اینفو

کدخبر: ۴۱۹۲۹۷
در حالی که در 90 دقیقه ابتدایی شاخص کل 5 هزار واحد بالا رفته بود، پس از آن نزول کرد و به سطح قبلی بازگشت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت اندک 44 واحدی به رقم یک میلیون و 150 هزار و 159 واحد رسید. این در حالی است که در 90 دقیقه ابتدایی معاملات شاخص کل 5 هزار واحد رشد کرده بود و پس از آن نزول کرد و تمام رشد امروز خود را از دست داد. همچنین شاخص کل فرابوس 98 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 359 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 946 واحد افت کرد و در سطح 373 هزار و 374 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 140 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «سصفها»، «فملی» و «وامید» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد «کگل»، «فولاد» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و خودرو و ولکار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، فتوسا و زملارد پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های استخراج زغال سنگ»، «لاستیک و پلاستیک» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» کاهش یافت.

همچنین اغلب نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» (مثل شپنا، شتران و شبریز) و «سیمان، گچ و آهک» (مثل سکرد، سبزوا، سخاش، سصفها، سمازن و سبهان) افت قیمت داشتند. 

رشد ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 987 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 37 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 3 درصدی نسبت به روز دوشنبه به رقم 4 هزار و 82 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 44 درصد کاهش یافت و در رقم 158 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و هزار و 722 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 54 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید