عوامل اثرگذار بر رفتار بورس بازان

سناریوی بورس در روز دوشنبه/پیش بینی بازار امروز

کدخبر: ۴۵۹۶۰۷
اقتصادنیوز: معاملات بازار سهام اگرچه تابع مولفه‌های اثرپذیر خواهد بود، اما در شرایطی که ارزش معاملات خُرد پایین است، استمرار صعود شاخص سخت است.
سناریوی بورس در روز دوشنبه/پیش بینی بازار امروز

به گزارش اقتصادنیوز  ، معاملات بازار سهام در روز دوشنبه متاثر از دو مولفه لحظه ای قیمت کامودیتی ها و قیمت دلار می تواند حرکت کند. دلار فعلا در محدوده بالای کانال 30 هزار تومان در حرکت است و قیمت کامودیتی ها ممکن است باز هم با تغییراتی روبه رو شود. با شیوع سویه جدید کرونا (اُمیکرون) قیمت نفت با سیگنال های مثبت روبه بالا حرکت کرد، به نظر می رسد فعلا قیمت نفت در محدوده های بالاتر دنبال شود.


در اکوایران ببینید؛


بازار سهام البته اگرچه می تواند متاثر از این مولفه‌ها شاهد تداوم تحرکات در سمت تقاضا باشد و این نوع از تقاضا هم برای شاخص سازها و هم برای نمادهای کوچک خواهد بود.

معاملات بازار سهام در چند هفته گذشته نشان داده که برخلاف احتمال تاثیرپذیری ها از مولفه‌ها تابع جریان رفتار هیجانی بورس بازان است. در وضعیت کنونی بازار سهام که ارزش معاملات خُرد به زیر 3 هزار میلیارد تومان آمده و خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام تداوم دارد، امکان اینکه منتظر بود بازار دوباره به مثابه قبل در سمت تقاضا پرتوان ظاهر شود، فعلا مردود است.

شاخص های عملکردی بازار سهام گویای این است که بازار فعلا شاید تنها شاهد تکانه های مثبت باشد اما اینکه در کوتاه مدت بازار دوباره شاهد ورودی پول حقیقی ها باشد، نیازمند بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه است که آنهم تابع سیاست های درونی و بیرونی معاملات بازار سهام است. برداشتن محدودیت ها در بازار سهام و قرار گرفتن ریل اقتصاد روی مسیر پیش‌بینی پذیری رخدادها و رفتارها می تواند وضعیت را متفاوت کند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: تداوم شرایط تعادل

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد بازار در روز دوشنبه اگرچه می تواند در شرایط متعادلی با سبزشدن شاخص دنبال شود اما سمت عرضه میتواند دوباره با فشار شاخص را به مسیر نزولی برگرداند. مختصات فعلی بازار به گونه ای است که سمت عرضه بیشتر تمایل دارد در بازار فعال شود و تقاضا فعلا بهانه ای برای تداوم قدرت فعالسازی ندارد.

  • 3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید