خلاصه عملکرد بازار سهام سه شنبه 21 دی 1400

حرکت رو به جلو در بورس تهران / فروش حقیقی ها کم شد

کدخبر: ۴۶۸۳۳۳
اقتصادنیوز: در معاملات امروز 21 دی ماه 1400 شاخص بورس بالاخره تغییر جهت داد و وارد کانال صعودی شد.
حرکت رو به جلو در بورس تهران / فروش حقیقی ها کم شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روز دوشنبه اگرچه در یک محدوده مشخصی معاملات را از سر گذراند این محدوده نوسانی روبه جلو بود. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش 1.92 هزار واحدی (معادل 0.14 درصد) در نقطه 1.334 میلیون واحد ایستاد. این در حالی بود که شاخص کل هم وزن نیز با 1.286 هزار واحد (معادل 0.37 درصد) در نقطه 353.3 هزار واحد ایستاد.

فولاد، خودرو و وبملت جزو نمادهایی هستند که مسیر شاخص کل بورس را با حرکت روبه جلو مواجه کردند. شاخص کل فرابورس هم با افزایش 47.8 واحدی در نقطه 18.06 هزار واحدی ایستاد. آریا، سمگا، غصینو و صبا جزو نمادهایی بودند که حرکت شاخص کل فرابورس را به جلو بردند.

حقیقی ها در بورس و فرابورس چه کار کردند

همچنین ارزش کل معاملات بازار سهام 4.56 هزار میلیارد تومان بود که سهم ارزش معاملات خُرد سهام 2.45 هزار میلیارد تومان بود. 

البته تراز پول حقیقی ها در این روز به مثابه روز قبل متفاوت بود؛ حقیقی ها در این روز 162.5 میلیارد تومان از بازار سهام خارج و 86.4 میلیارد تومان نیز به صندوق‌های با درآمد ثابت وارد کردند. البته از شدت خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام نسبت به روز قبل کاسته شد.

در این روز بیشترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام در نماد فملی با 13.3 میلیارد تومان بود. همچنین حقیقی ها 10.7 میلیارد تومان در نماد میدکو، 9.8 میلیارد تومان در نماد وبصادر، 7.5 میلیارد تومان در نماد توسن و 7 میلیارد تومان در نماد شپدیس شاهد خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام بودند. همچنین فالوم با 10.7 میلیارد تومان، خکاوه با 4.9 میلیارد تومان و وبملت با 3.8 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول حقیقی ها بود.

حقوقی ها هم در این روز در نمادهای خودرویی (خساپا و خپارس) و در نمادهای وتجارت، فملی و شپنا بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای خگستر و خودرو هم بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند. 

سرانه خرید و فروش در بورس و فرابورس چقدر بود

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 11.8 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 14.7 میلیارد تومان برآورد شد. 

همچنین ارزش صف های خرید از 316.9 میلیارد تومان به 158.7 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 287.5 میلیارد تومان به 329.8 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (61 نماد) در شرایط برابری با تعداد نمادهای دارای صف فروش (60 نماد) قرار داشت. البته ارزش صف های فروش همچنان نسبت به ارزش صف های خرید با برتری نسبی روبه‌روست. 

کدام نمادها در بورس و فرابورس سودده بودند؟

بیشترین بازدهی در بازار سهام در بورس برای نماد قزوین با 4.99 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد غشصفا با 4.71 درصد بود. بیشترین حجم معاملات در بورس برای نمادهای خودرویی (خودرو، خگستر، خساپا، خپارس) و نماد بانکی و بصادر بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای فارس، شپدیس، تاپیکو و مبین بود.

در معاملات امروز برترین گروه های صنعت برای گروه های خودرو، فلزات اساسی، شیمیایی و بانک ها بود.

همچنین در معاملات امروز فرابورس، بیشترین افزایش قیمت و بازدهی برای نماد حسیر با 4.93 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد سدبیر با 9.9 درصد بعد از بازگشایی بود. تاپکیش هم با 3.61 درصد نماد دیگری بود که بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس تجربه کرد. بیشترین حجم معاملات امروز در فرابورس هم برای دو نماد سمگا و فرابورس بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای مارون، شجم، فرابورس، هرمز و کلر بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید