خلاصه عملکرد بازار سهام چهارشنبه 6 بهمن 1400

بورس تغییر جهت داد/ خروجی پول حقیقی ها حداقلی شد

کدخبر: ۴۷۱۹۱۶
اقتصادنیوز: امروز 6 بهمن 1400 معاملات بازار سهام در روز پایانی کاری شاهد یک تغییر جدی بود.
بورس تغییر جهت داد/ خروجی پول حقیقی ها حداقلی شد

به گزرش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روز پایانی هفته کاری با رشد شاخص های بورس همراه شد. مقاومت حقوقی ها در روزی که دو سیگنال مثبت از بازار سهام ارسال شد، از لبه کانال 1.2 میلیون واحد دور شد. در این روز شاخص کل بوری با افزایش 21.4 هزار واحدی (معادل 1.78 درصد) در نقطه 1.229 میلیون واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 1.692 واحد (معادل 0.53 درصد) در نقطه 318.7 هزار واحد ایستاد. فولاد، فملی، فارس، وغدیر و نوری جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس هم با افزایش 79 واحدی در نقطه 17.03 هزار واحد ایستاد. این درحالی است که زاگرس، شگویا، شاوان و هرمز جزو نمادهایی بودند که شاخص کل فرابورس را با رشد مواجه 79 واحدی مواجه کردند.

تغییر جدی در تراز پول حقیقی ها در بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات بازار سهام امروز 4.8 هزار میلیارد تومان برآورد شد که سهم ارزش معاملات خُرد 3.2 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

تراز پول حقیقی ها هم امروز با روز قبل تفاوت عمده ای داشت؛ بدین ترتیب حقیقی ها 89.2 میلیارد تومان  پول از بازار سهام خارج و 159.6 میلیارد تومان وارد صندوق‌های با درآمد ثبات کردند. حجم خروج پول حقیقی ها از بازار سهام در معاملات امروز نسبت به معاملات دیروز (1132.8 میلیارد تومان) بیش از 12 برابر کوچک تر شد. 

بیشترین خروج پول حقیقی ها از بازار سهام برای میدکو با 28.7 میلیارد تومان، سمگا با 14.3 میلیارد تومان، فملی با 12.4 میلیارد تومان، پارسان با 11.3 میلیارد تومان و وگردش با 11.2 میلیارد تومان بود. حقیقی ها همچنین 45.7 میلیارد تومان پول وارد نماد نوری و 40.4 میلیارد تومان وارد نماد بوعلی کردند. حقیقی ها همچنان در نمادهای شتران با 21.6 میلیارد تومان، فولاد با 20.1 میلیارد تومان و شپنا با 13.6 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول به بازار سهام بودند. 

حقوقی ها همچنین در نمادهای فملی، فولاد، وبصادر، شپنا و ملت در موقعیت خرید و در صندوق های سرمایه گذاری در موقعیت های فروش قرار گرفتند.

تغییرات جدی تراز سرانه معاملات در بورس و فرابورس

تراز سرانه معاملات به 1.6 میلیون تومان به نفع فروشندگان رسید، این درحالی بود که روز قبل این عدد 13.8 میلیون تومان به نفع فروشندگان بود. بررسی آمارهای عملکردی بازار سهام نشان میدهد که به طور معناداری یک تغییر جهت در بازار شکل گرفت. سرانه خرید حقیقی ها 14.2 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 15.8 میلیون تومان بود. 

البته ارزش صف های خرید از 213.2 میلیارد تومان به 435.2 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 437.4 میلیارد تومان به 429.1 میلیارد تومان رسید. وضعیت ارزش صف های خرید و فروش در معاملات امروز در شرایط برابری دنبال می‌شدند.

تعداد نمادهای دارای صف فروش (125 نماد) نیز در شرایط برابری با تعداد نمادهای دارای صف خرید (12 نماد) دنبال شد. روند صف های خرید و فروش نشان میدهد که میل به جمع شدن صف های فروش و تشکیل صف های خرید در ساعت پایانی شدت گرفت و همین باعث شد برخلاف روزهای قبل که این شکاف 10 برابر بود، امروز از بین رود.

تک سهمی که در بورس 5 درصد سود داد

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای مفاخر با 6.9 درصد و شسینا با 6.3 درصد بود.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز بورس برای شتران با 5 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای ثنوسا با 4.96 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای خودرویی (خودرو، خساپا و خگستر) و نمادهای پالایشی (شپنا و شتران) بود. برترین گروه های صنعت برای نمادهای شیمیایی، خودرو، فرآورده نفتی و فلزات اساسی بود. بیشترین کاهش ارزش در بورس برای نمادهای غکوروش، ذوب، تایرا، انرژی و درازک بود. 

در فرابورس بیشترین بازدهی قیمت برای نماد بساما با 5 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای کوثر با 4.99 درصد بود. بیشترین حجم معامله هم برای نمادهای تجلی، کرمان، اعتماد، فرابورس و سمگا بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نماد غصینو، دماوند، کوثر، فرابورس و خدیزل بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید