نشانه های بازگشت رو به بالای بازار سهام؛

سیگنال صعودی به بورس /پیش بینی بازار سهام امروز

کدخبر: ۴۹۷۹۱۱
بورس تهران یک هفته منفی را پشت سر گذاشته و با اینکه در هفته گذشته افت بزرگی در شاخص ها رخ نداد، اما تا حدودی باعث ایجاد نگرانی در معامله گران شده است.
سیگنال صعودی به بورس /پیش بینی بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران در هفته گذشته با افت شاخص ها مواجه شد که البته شاخص کل تنها 1.9 درصد و شاخص هم وزن 1.3 درصد افت کردند. با توجه به رسیدن شاخص کل به محدوده مقاومتی 1.6 میلیون واحد، این میزان از افت را نمی توان نگران کننده دانست و شاخص در واکنش به رسیدن به این محدوده مقاومتی، اصلاحی جزئی داشته است.

همین اصلاح جزئی است که باعث شده هنوز امیدها به رشد بورس زنده بماند و معامله گران در انتظار دیدن نشانه هایی از بازگشت بازار رو به بالا باشند.

نشانه های بازگشت رو به بالای بازار

اتفاقا در روز چهارشنبه که آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بود، نشانه هایی ضعیف برای بازگشت بازار رو به بالا مشاهده شد. شاخص کل بورس در روز چهارشنبه 57 صدم درصد رشد کرد و علائمی در معاملات آن روز مشاهده شد که می تواند نشانه هایی برای بازگشت بازار رو به بالا باشد.

یکی از مهم ترین علائم، ورود پول حقیقی به بازار بود و در شرایطی که در 4 روز ابتدایی هفته بیش از 2300 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده بود، در روز چهارشنبه ورود 135 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی ثبت شد که این موضوع می تواند به عنوان نشانه ای برای امیدوار شدن معامله گران به بازگشت بورس به مدار صعودی تلقی شود.

نشانه دیگری که در معاملات روز چهارشنبه مشاهده شد، قدرت گرفتن خریداران حقیقی بود که در این روز شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد 1.3 رسید. این در حالی بود که در 4 روز ابتدایی معاملات هفته گذشته، قدرت فروشندگان بیشتر از قدرت خریداران شده بود.

استارت مثبت، با اما و اگرها

مشاهده این موارد در کنار رشدی که شاخص کل در روز چهارشنبه ثبت کرد، می تواند علائم بازگشت بازار به مدار صعودی باشد اما هنوز زود است که با قاطعیت درباره بازگشت بازار صحبت کرد و معاملات روز شنبه می تواند مهر تاییدی بر تمام این نشانه ها باشد یا اینکه ثابت کند بازار فقط یک اصلاح کوچک رو به بالا داشته تا دوباره روند نزولی را در پیش بگیرد.

با تمام این موارد، پیش بینی می شود معاملات روز شنبه بورس، نوسانی و در جهت مثبت آغاز شود و اگر در نیمه دوم معاملات فشار فروش بیشتر نشود، بورس تهران این هفته را در جهت صعودی شدن گام بردارد.

با توجه به تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت برخی کالاها، می توان انتظار داشت صنایعی که از این موضوع متاثر می شوند بیشتر مورد توجه معامله گران قرار بگیرند و حرکت صعودی شاخص هم وزن با شیب بیشتری نسبت به شاخص کل باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید