رینگ های مناسب برای خودروهای داخلی + جدول قیمت

کدخبر: ۳۷۴۷۸۷
چه رینگی برای خودرو مناسب تر است؟ شما باشید رینگ آلومینومی را انتخاب می کنید یا رینگ فولادی؛ دو رینگی که هر یک بنا به سلیقه مشتری متقاضیان خود در بازار را دارند.
رینگ های مناسب برای خودروهای داخلی + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ رینگ های آلومینیومی و فولادی دارای تفاوت های کاملا مشخصی هستند و هریک قابلیت های خاص خود را دارند. مهمترین تفاوت در استفاده از رینگ آلومینیومی و فولادی را می توان در فصل های سرد و گرم سال و وزن آنها مورد بررسی قرار داد.

معمولا رینگ های آلومینیومی و آلیاژی دارای ظاهر  زیباتری هستند، اما در آن سوی قضیه مقاومت نمونه های فولادی را نخواهند داشت. مهمترین نکته ای که در انتخاب رینگ باید به آنها دقت کرد میزان مقاوت رینگ در برابر انواع ضربه هاست.

از سوی دیگر رینگ خودرو هم باید به اندازه کافی سبک باشد در روند دینامیک خودرو خللی ایجاد نکند و هم باید به اندازه ای مقاومت داشته باشد که در برخورد با چاله و دست اندازهای موجود در جاده ها به راحتی آسیب نبیند.

  ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که رینگ های آلومینیومی دارای مقاومت بیشتری در مقایسه با رینگ های فلزی هستند.

چه رینگی بخریم

سایز رینگ یا سایز لاستیک خودرو عددی است که در دفترچه راهنما هر خودرو درج شده و توصیه می‌شود مالک لاستیک مناسب با سایز رینگ را برای خودرو خود خریداری کند.

خودروهایی که از سایز رینگ 13 استفاده می‌کنند، کوچک‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شوند که اکثر آن‌ها محصولاتی شهری هستند. خانواده پراید، تیبا، ام وی ام 110 و وانت پیکان از جمله خودروهایی هستند که سایز رینگ 13 دارند. مرسوم‌ترین خودرو در این بازه محصولات خانواده پراید شامل سایپا 131، سایپا 111 و سایپا 132 هستند که سایز لاستیک درج شده در دفترچه راهنما آن‌ها، R1365 / 165است. در مورد تیبا نیز با رینگ سایز 13 مواجه هستیم اما فاق و پهنای لاستیک اندکی بیشتر بوده و عدد 70R13/ 175در دفترچه آن ذکر شده است.

خودروهای مجهز به رینگ 14 اینچی

سایز رینگ 14 نسبت به سایز رینگ 13 اندکی شلوغ‌تر است. خانواده محصولات پژو 206 مدت‌هاست که این سایز را به سلطه خود در آورده‌اند و باقی محصولات وطنی نظیر ساینا یا رانا نیز از همین سایز رینگ استفاده می‌کنند. نصب رینگ یک سایز بزرگتر بر روی خودرویی همچون پراید نیز مرسوم است و بنابراین تقاضای خوبی برای لاستیک رینگ 14 نسبتا در بازار وجود دارد.

خودروهای مجهز به رینگ 15 اینچی

سایز رینگ 15 به لاستیک خودروهای خانواده سمند نظیر سمند LX، سورن و دنا اختصاص دارد، هرچند مالکان خودروهای پارس و پژو 405 نیز می‌توانند با نصب رینگ‌های بزرگتر، لاستیک‌های بزرگتری را بر روی خودروهای خود نصب کنند. به علت گستردگی استفاده از سمند و پژو 405 در ناوگان تاکسیرانی، همانند پراید سهمیه لاستیک دولتی به این خودروها اختصاص می‌یابد که ارزان‌تر از نرخ بازار بدست مصرف‌کننده خواهد رسید.

انتخاب‌های موجود در این بازه بیشتر است و عرضه سمند با رینگ‌های مختلف آلیاژی و فولادی در سال‌های مختلف، بازه انتخاب مشتریان را بسیار گسترده کرده است.

رینگ

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید