معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت اعلام کرد

معرفی 10 محصول ارزبر وارداتی

کدخبر: ۳۹۸۰۶۸
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در ارتباط ویدیویی افتتاحیه دومین نمایشگاه ساخت داخل و جهش تولید استان هرمزگان از شناسایی و معرفی یک هزار و 406 محصول وارداتی برای تولید داخلی خبر داد.
معرفی 10 محصول ارزبر وارداتی

به گزارش اقتصادنیوز؛ به گفته برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت  نزدیک به 5 هزار نیاز در سامانه تاپ ثبت شده است که از طریق دانشگاه‌ها و نخبگان جامعه بررسی و حل و فصل می شود.

 قبادیان با اشاره به ارزش 45 میلیارد دلاری محصولات در لیست اقلام وارداتی گفت: این محصولات عمدتا های‌تِک نیستند و برخی مربوط به زمان نبود فناوری در کشور است، اما واردات آنها هنوز صورت می‌گیرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در خصوص 10 محصول وارداتی که بیشترین ارز را به خود اختصاص می دهندگفت : از این ده محصول، هفت مورد آن مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است که خیلی از این موارد را می‌توانیم در داخل تولید کنیم و استان‌های ساحلی کشور که هم آب دارند و هم زمین می‌توانند در این بخش گره گشا باشند.

قبادیان ادامه داد: دو مورد دیگر که مربوط به وزارت صمت است یکی قطعات منفصله خودرو و دیگری الکترود گرافیکی است که در تولید فولاد بکار می رود و یک مورد نیز اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی است که مربوط به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت تصریح کرد: از 45 میلیارد دلار، 9 میلیارد آن مربوط به وزارت صمت است که در احصاء آنها، ریز اقلام محصولات وارداتی به یک هزار و 406 محصول رسیدیم که شناسنامه و مشخصات هر یک از این محصولات آماده شد و در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گذاشته شد تا در اختیار شرکتهای دانش بنیان، شهرکهای صنعتی- تحقیقاتی، پارکهای علم و فناوری و دانشگاه ها قرار داده شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان های صمت استان‌ها اکنون باید برای گام دوم و تولید نیازهای صنایع گام بردارند، افزود: برای بودجه سال آینده نزدیک به ٧٠ میلیارد تومان برای بومی سازی فناوری محصولات ارزبر و ساخت داخل دیده شده و این بودجه مربوط به کمک به ایجاد فناوری مورد نیاز در بخش خصوصی است و کمک بلاعوض محسوب می شود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید