ادعایی که بعد از یک روز تکذیب شد

ضد و نقیض گویی درباره آلوده بودن گندم های وارد شده از روسیه

کدخبر: ۴۶۹۴۹۰
در حالی که روز گذشته و در کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، آلوده بودن گندم های وارداتی از روسیه مورد تایید فعالان بخش خصوصی و دولتی قرار گرفت که از شب گذشته و با انتشار این خبر شاهد تکذیب آن از منابع مختلف بوده ایم.
ضد و نقیض گویی درباره آلوده بودن گندم های وارد شده از روسیه

به گزارش اقتصادنیوز؛ طی هفته های اخیر داستان برگشت خوردن برخی از محصولات کشاورزی به دلیل بالا بودن میزان آلاینده ها چالش های بسیاری را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به وجود آورد، این روند در حالی رقم خورد که در همین بازه زمانی محموله گندم از روسیه وارد کشور شد که به گفته رئیس آزمایشگاه کنترل و کیفیت سازمان غذا و دارو آلوده به سرب بود، با این حال برگشت نخورد و روانه سیلوهای خالی کشور شد.

سید محمدرضا مرتضوی رئیس کانون صنایع غذایی ایران در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران نیز بر آلوده بودن محموله گندم وارداتی روسیه از یکی از گمرکات کشور تایید کرد و خبر داد که طبق گزارش های غیر محرمانه، این محموله از گندم آلوده به میزان بالای سرب بوده ‌است.  

خبری که بعد از یک روز تکذیب شد

حال با گذشت کمتر از یک روز از اعلام خبر فوق منابع دولتی و بخش خصوصی ضمن رد این خبر اعلام کرده اند که سلامت محموله گندم از روسیه از سوی وزارت بهداشت و دیگر مراجع ذی صلاح تایید شده است. مرتضوی گفته سلامت محموله گندم از روسیه از سوی وزارت بهداشت و دیگر مراجع ذی صلاح تایید شده است.

به گفته مرتضوی، هفته پیش نامه‌ای از وزارت بهداشت به ما ارسال شد مبنی بر اینکه محموله گندم روسی آلوده به سرب است و باید از مصرف آن جلوگیری کنیم ما حدود یک هفته این محموله را نگه داشتیم تا آزمایش‌ها برای تایید سلامت آن صورت بگیرد. بعد از انجام آزمایش‌های لازم از سوی این وزارتخانه سلامت این محموله تایید شد. همچنین شرکت بازرگانی دولتی سلامت این محموله را تایید کرده است. این محموله 100 درصد سالم بوده و مصرف آن مشکلی نخواهد داشت.

اظهارات مطرح شده از سوی رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در حالی مطرح شده که وی روز گذشته بحث آلوده بودن گندم های وارداتی را مطرح کرد. از سوی دیگر هنوز آزمایشگاه کنترل و کیفیت سازمان غذا و دارو تایید نشده است.

با این شرایط طرح این موضوع و رد آن در کمتر از یک روز به چه منظور صورت گرفته و در صورتی که گندم ها آلوده به سرب بوده است، چرا از ترخیص آنها جلوگیری نشده است؟

پرسش هایی که در حال حاضر با جواب های ضد و نقیضی که اعلام می شود نمی توان به پاسخ درستی در خصوص آن رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید