رصد بازار خودروهای وارداتی+ جدول

قیمت خودروهای وارداتی بازهم افزایش یافت

کدخبر: ۳۹۷۸۶۴
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودروهای پرطرفدار وارداتی نشان دهنده آن است که برخی از مدل‌ها رشد قیمتی معادل 40 تا 100 میلیون تومان داشته‌اند.
 قیمت خودروهای وارداتی بازهم افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده صعودی شدن روند قیمت‌ خودروهای وارداتی است بطوریکه این خودروها چه در مدلهای جدید و چه در مدلهای قدیمی افزایش قیمت را تجربه کردند، هر چند این رشد نسبت به ماه‌های گذشته چندان چشمگیر نبوده است.  از سوی دیگر قیمت خودورها در نمایندگی ها با نوسان 80 تا 100 میلیون تومانی معامله می شود؛ که این امر به عدم نظارت در بازار خودرو باز می گردد و با این شرایط می توان گفت معیار مشخصی برای تعیین قیمت وارداتی ها وجود ندارد.

 دلایل افزایش قیمت وارداتی ها

اما چه عواملی باعث افزایش قیمت خودروهای واردتی در بازار شده است؟ به گفته فعالان بازار خودرو سه عامل موجب شده تا این روزها شاهد رشد قیمت در بازار باشیم.

1-به گفته فعالان بازار خودرو عمده عاملی که موجب شد تا بازار وارداتی در دو هفته اخیر رشد اندک قیمت را تجربه کنند به نوسان در بازارهای لیدر باز می گردد؛ طی روزهای اخیر بازارهای لیدر به ویژه دلار با نوسان قیمتی اندک همراه بود، بطوریکه که این امر موجب شد تا قیمت این خودروها در بازار شکل افزایشی محدود به خود گیرد.  

 2-البته برخی دیگر از فعالان با اشاره به اینکه معاملات در بازار هنوز بالا نیست تاکید دارند به دلیل عمق کم بازار شدت نوسان زیاد است به همین دلیل با کوچک ترین اتفاقی بالاترین سطح واکنش در بازار خودروهای وارداتی دیده می شود.

3- عامل دیگری که فعالان بازار خودرو به آن اشاره می کنند در برگیرنده این مسئله است که خودروهای وارداتی رشد قیمتی خود را تجربه کرده اند از این روز نباید انتظار رشد جهشی در قیمت آنها باشیم.

دلایل اعلام شده در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود است و قیمت ها بیشتر با نوسان بازارهای لیدر بخصوص بازار دلار تعیین می شود.

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان بازار دلار از یک سو و شنیده ها از احتمال تغییر مناسبات سیاسی موجب شده تا تحولات آتی  بازار خودرو با ابهام مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.  

 براساس ارزیابی بازار خودرو آزرا مدل 2019 که چندی است وارد بازار خودروهای وارداتی شده، در حال حاضر با قیمتی در حدود  2 میلیارد و 680 میلیون تومان در بازار معامله می شود با این شرایط می توان گفت این خودرو نسبت به دو هفته گذشته رشد 80 میلیون تومانی داشته است.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنوتالیمسان اشاره کرد این خودرو در بازار با قیمت یک میلیارد و 700 میلیون تومان خرید و فروش می شود و نسبت به هفته قبل 100میلیون تومان گران شده است.

اما النترا یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار امروز با افزایش 40 میلیون تومانی در بازار عرضه می شود و قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار برابر به یک میلیارد و 140 میلیون تومان رسیده است.

میتسوبیشی اوتلندر یکی خودروهای شاسی بلند جدید در بازار نیز امروز نسبت به هفته گذشته افزایش 50 میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن به یک میلیارد و 800 میلیون تومان رسید.

توسان ix35‌ مدل 2017 نیز با رشد 75 میلیون تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته با قیمت یک میلیارد و 780 میلیون تومان در بازار معامله شد.

وارداتی 17

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید