رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت (لیفان 820) کارکرده در بازار + جدول

کدخبر: ۴۰۹۵۵۰
لیفان 820 از مشخصات فنی مشابهی با نسل قدیمی تویوتا کمری بهره‌مند است. این خودرو یکی از سدان‌های چینی است که در بازه زمانی کوتاهی توسط کرمان موتور مونتاژ و وارد بازار کشور شد.
قیمت (لیفان 820) کارکرده در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ این خودرو برخلاف آن‌چه مشتریان ایرانی از خودروهای چینی مشاهده کرده‌اند، سدانی سایز متوسط با پیشرانه‌ای حجیم و امکانات رفاهی مختلف است. براساس ارزیابی ها این خودرو به موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که حداکثر 158 اسب‌بخار قدرت و 221 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای لیفان 820 نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک است که قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

استفاده از این پیشرانه برای لیفان 820، موجب شد تا این خودرو در دوره کوتاه مونتاژ خود به حجیم‌ترین خودرو مونتاژ داخل تبدیل شود. پیش از لیفان 820 این عنوان در اختیار نیسان ماکسیما با پیشرانه شش سیلندر بود و پس از توقف تولید لیفان 820 نیز خودرویی با این حجم موتور در خودروسازی کشورمان مشاهده نشده است.

لیفان 820 خودرو سبکی نیست و حدود 1.5 تن وزن دارد، اما به واسطه پیشرانه حجیم و قدرتمند خود، می‌تواند در زمانی بین 10 الی 12 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت لیفان 820 نیز 200 کیلومتر بر ساعت عنوان شده که رقمی مطلوب برای این خودرو محسوب می‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی لیفان 820 نیز 8.7 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که البته ممکن است با توجه به رفتار راننده، این رقم کاهش یا افزایش یابد. باک این خودرو نیز 63 لیتر حجم دارد و اگر سبک آرامی را در رانندگی دنبال کنید، نیازی به سوخت‌گیری در کوتاه مدت نخواهید داشت.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید