توقف پخش شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» اینبار در هنگ کنگ

کدخبر: ۳۹۲۷۱۸
هنگ‌کنگ هم بعد از چین پخش شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» را به دلیل آنچه ارائه اطلاعات‌ تحریف‌شده در این رسانه خوانده شده قطع کرد.
توقف پخش شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» اینبار در هنگ کنگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پس از چین، مقامات هنک کنگی نیز شنبه شب به وقت تهران از عزم خود در قطع پخش شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «این‌نیوز» به دنبال اقدام تازه چین در لغو پخش برنامه‌های شکه جهانی بی‌بی‌سی ، اینک سازمان مسئول پخش برنامه‌های رسانه‌ای در هنگ‌کنگ نیز تصمیمی مشابه اتخاذ کرده است. 

وزارت خارجه چین هفته گذشته از این رسانه دولتی به سبب بهره‌برداری سیاسی از مسئله شیوع جهانی ویروس کرونا، انتقاد کرده و اخبار این رسانه در این خصوص را «جعلی» توصیف کرده بود.

ادعاهای شبکه بی‌بی‌سی علیه دولت چین درحالی مطرح شده‌اند که تیم تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت متشکل از گروهی بین‌المللی از کارشناسان، در این کشور در حال بررسی منشاء شیوع ویروس کرونا هستند.

دولت انگلیس بارها به‌خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا چین را مورد انتقاد قرار داده است اما سویه جدید این ویروس که به کرونای انگلیسی معروف شده، تنها ظرف چند ماه در حدود هفتاد کشور جهان منتشر شده است

«گلوبال تایمز» نشریه انگلیسی زبان دولت چین نیز نوشت که بی‌بی‌سی مسئول پخش گزارش  تحریف شده  در زمینه مقابله دولت چین با کروناست.

اداره رادیو و تلویزیون هنگ کنک پیشتر از ساعت 23 تا 7 صبح برنامه‌های بی‌بی‌سی را به زبان چینی پخش می‌کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید