شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا انگلیسی در یک استان دیگر

کدخبر: ۳۹۵۰۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در سیستان وبلوچستان شناسایی شد.
شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا انگلیسی در یک استان دیگر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا دکتر محمد هاشمی شهری افزود: این فرد که با پرواز از ایتالیا وارد فرودگاه زاهدان شده و هم‌اینک حال او مطلوب ارزیابی شده است.

وی شیوع جهانی ویروس کرونای جهش یافته و در راس آنها ویروس موسوم به ویروس انگلیسی را مهمترین تهدید سلامت مردم عنوان کرد و گفت: انگلیسی‌ها در روزهای نخست شناسایی این ویروس جهش یافته اعلام کردند که قدرت انتقال این ویروس بیشتر از نوع قبلی است اما هم‌اینک مطمئن شده‌ایم که این ویروس بریتانیایی هم بشدت واگیر دار بوده هم میزان بیماری‌زایی و کشندگی بیشتری دارد و هم محدود به یک گروه سنی خاص نیست و افراد جوانتر و سالم تر جامعه را هم قربانی می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مردم ما در یکسال اخیر سختی‌ها و مشکلات متعددی را به خاطر انطباق سبک زندگی خود با دستورالعمل‌های بهداشتی متحمل شده‌اند و اعضای نظام بهداشت و درمان هم طبیعتا این دشواری‌ها را درک می‌کنند و تجربه کرده‌اند اما هنوز هم باید به مقاومت خود در برابر این همه گیری ادامه دهیم تا تلفات کمتری داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه هم‌اینک ۶۷ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند افزود: همچنین ۱۲ ‌بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید