روسیه به آمریکا هشدار داد

کدخبر: ۳۹۶۷۸۰
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا حق درس اخلاق دادن و موعظه کشورهای دیگر را ندارد.
روسیه به آمریکا هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور خاطرنشان کرد: آمریکا با خروج از تعدادی از قراردادها و توافقنامه های بین المللی در عرصه کنترل تسلیحات و عدم انتشار سلاح ها، حق درس اخلاق دادن و موعظه کشورهای دیگر را ندارد.

زاخارووا روز سه شنبه در بیانیه ای در مورد تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به اقدام خصمانه علیه روسیه دست زد و به همراه اتحادیه اروپا، یک تدبیر دیگر تحریمی برای مجازات روسیه اعلام کرده است. 

وی در بیانیه خود گفت: کاخ سفید که در مسائل داخلی این کشور سر درگم شده است، بار دیگر سعی دارد چهره ای از یک دشمن خارجی ایجاد کند. ما بارها در مورد این سیاست آمریکا که غیرمنطقی و بی معنی است و فقط روابط دوجانبه را متشنج تر می کند و با تلاش واشنگتن تا سطح انجماد رسیده است، اظهارنظر کرده ایم. 

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه ۱۴ سازمان را در پرونده "الکسی ناوالنی" فعال سیاسی روس زندانی در این کشور در فهرست سیاه قرار داده است.

هفت مقام ارشد روس نیز در این رابطه در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند که "الکساندر بورتنیکوف" رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه، "سرگئی کرینکو" معاون اول دفتر رئیس جمهوری روسیه، "ایگور کراسنوف" دادستان کل روسیه، "الکساندر کالاشنیکوف" و "الکسی کریووروچکو" معاونان وزیر دفاع از آن جمله هستند. 

زاخارووا در ادامه با انتقاد از ادعای مسموم کردن "الکسی ناوالنی" با یک ماده جنگی مسموم کننده ازسوی آمریکا، آن را که دلیل برای وضع تحریم های جدید در مورد روسیه خوانده شده است، ادعای کاملا پوچ خوانده است. 

وی افزود: این اقدام فقط بهانه ای برای ادامه مداخله آشکار در امور داخلی روسیه است و قصد پذیرفتن این وضع را نداریم و به آن بطور متقابل پاسخ می دهیم. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این امکان را بعید نمی دانیم که دولت آمریکا این واقعیت را درک نمی کند که وضعیت از مدتها پیش تغییر کرده است و تلاش برای تحمیل ارائه خود در شرایط واقعیت های ژئوپلیتیکی برای کسانی که نمی توانند از آن صرف نظر کنند، غیرسازنده است. 

وی ادامه داد: آمریکا به جای این که وارد رویارویی جدید شود بهتر بود به اجرای تعهدات خود به عنوان مثال امحای سلاح های شیمیایی خود می کرد و روسیه از سال ۲۰۱۷ میلادی هیچ سلاحی از این نوع ندارد.

وی افزود: محاسبات برای تحمیل اراده خود بر روسیه از راه تحریم یا فشار مدتها پیش شکست خورده است و این بار نیز شکست می خورد. اگر آمریکا برای روابط یکسان براساس منطقی آمادگی ندارد این انتخاب آن کشور است. بدون توجه به تمایل زیاد آمریکا برای تحریم به دفاع از منافع ملی کشور خود ادامه می دهیم و با هرگونه اقدام خصمانه ای مقابله می کنیم و از شرکا می خواهیم با آتش بازی نکنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید