مصوبه مجلس: بچه بیاورید وام بگیرید+جزئیات

کدخبر: ۳۹۶۹۰۴
با هدف افزایش نرخ باروری و تحکیم خانواده مجلس مصوب کرد خانوارهایی که در سال جاری و سال آینده صاحب فرزند می شوند وام بانکی دریافت کنند.
مصوبه مجلس: بچه بیاورید وام بگیرید+جزئیات

به گزارش اقتصاد نیوز،نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400مصوب کردند از 900 میلیارد تومان از هر محل از جمله منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک،تجهیز کنند تا صرف پرداخت وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) شود.

این وام با بازپرداخت حداکثر 20 ساله برای خانواده­های فاقد مسکن است که در سال 1399 یا 1400 صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می شوند.رقم وام  150 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در جزء الحاقی این بند نیز آمده است: بانک مرکزی مکلف است 460 میلیارد تومان منابع دیگر نیز تجهیز کند تا صرف پرداخت وام قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر 10 ساله برای خانواده­های فاقد مسکن کمتر از سه فرزند شود. بر اساس این مصوبه خانوارهای صاحب دو فرزند امکان دریافت100 میلیون تومان وام دارند.

بر اساس مصوبه مجلس به خانوارهای  صاحب یک فرزند 80 میلیون تومان و خانوارهای بدون فرزند50 نیز میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید