این استان ها منتظر بارش باران باشند

کدخبر: ۳۹۷۲۳۲
کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی از بارش باران در بیشتر استان های کشور خبر داد.
این استان ها منتظر بارش باران باشند

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی  با بیان اینکه با توجه به عبور سامانه بارشی از مرزهای شمالی امشب در اردبیل ،گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود گفت: این سامانه از اواخر امشب موجب بارش خفیف در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شده و سپس از کشور خارج خواهد شد.

او ادامه داد: امشب با ورود سامانه بارشی دیگر از سمت غرب کشور در آذربایجان شرقی و غربی، کردستان ،کرمانشاه، لرستان، بارندگی رخ خواهد داد.

رفیعی توضیح داد: در استان‌های خوزستان، ایلام ،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس ،کرمان و به شکل ضعیف تر در زنجان، همدان ،مرکزی، اصفهان، یزد و در ارتفاعات البرز و تهران بارندگی خواهیم داشت .

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز جمعه بر شدت و گسترش فعالیت این سامانه بارشی افزوده شده و به جز جنوب شرق و بخش هایی از جنوب در سایر استان‌ها شاهد بارندگی خواهیم بود.

رفیعی با بیان اینکه با توجه به حرکت سریع این سامانه انتظار می‌رود به تدریج از بعد از ظهر جمعه از بارش در نیمه غربی کشور کاسته شود بیان کرد : سامانه بارشی روز شنبه در گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی فعال بوده و صبح یکشنبه از کشور خارج خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود و از بعد از ظهر یکشنبه و در روز دوشنبه با توجه به شمالی شدن سوی جریان هوا بر روی دریای خزر همراه با عبور سامانه ضعیف و سریع بارشی از عرضهای شمالی، در سواحل دریای خزر و شمال غرب بارش رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود .

رفیعی تاکید کرد: دمای هوا در روز جمعه در استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز بین ۴ تا ۶ درجه کاهش و از شنبه تا اواسط هفته مجدداً به همین مقدار افزایش خواهد یافت .

او درباره آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا ابری است و در برخی ساعات بارش باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود. بیشترین دمای هوای تهران به ۱۴ درجه و کمترین آن به ۷ درجه خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید