برج ترامپ امنیتی می شود/ بازگشت رئیس جمهور سابق آمریکا به نیویورک

کدخبر: ۳۹۷۹۳۰
دونالد ترامپ که از زمان بیرون رفتن از کاخ سفید و واشنگتن در عمارت شخصی خود در پالم بیچ فلوریدا اقامت کرده، شامگاه یکشنبه (به وقت محلی) برای نخستین بار به زادگاهش نیویورک بازمی‌گردد.
برج ترامپ امنیتی می شود/ بازگشت رئیس جمهور سابق آمریکا به نیویورک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کویینز به دنیا آمد و در منهتن رشد کرد و به شهرت رسید اما سال ۲۰۱۹ نشانی اقامت رسمی خود را به فلوریدا تغییر داد. برخی گزارش‌های غیر رسمی در روز شنبه حکایت از آن داشت که پلیس نیویورک تدابیر امنیتی را در مسیرهای منتهی به خیابان پنجم در مرکز منهتن افزایش داده است؛ جایی که برج ترامپ در آن قرار دارد. پلیس نیویورک این گزارش‌ها را تایید یا رد نکرده است.

بنابر گزارش گاردین، از زمان آغاز ورود ترامپ به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در ۲۰۱۵ تا شورش هواداران اوباش او و اشغال کاخ کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱، محل اقامت رئیس جمهوری پیشین در نیویورک همواره محل گردهمایی‌های اعتراضی بود. تابستان امسال همزمان با اوج گرفتن اعتراض‌های مربوط به مبارزه با نژادپرستی، مسئولان و مدیران شهر نیویورک عبارت «جان سیاهان مهم است» را جلوی ساختمان برج ترامپ روی زمین نقاشی کردند.

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر هم پس از پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ از نیویورک به فلوریدا نقل مکان کردند و انتظار می‌رود دختر ارشد ترامپ از این ایالت جنوبی برای ورود به سنا اقدام کند. ماندن دائمی رئیس جمهوری پیشین در پالم بیچ هم قطعی نیست. بر اساس توافقنامه سال ۱۹۹۳ با مسئولان این بخش فلوریدا، ترامپ نمی‌تواند برای همیشه در عمارت مارئه‌لاگو اقامت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید