در این استان هر ساعت یک فوتی بر اثر کرونا ثبت می شود

کدخبر: ۴۰۵۱۷۳
اقتصادنیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار فزآینده شیوع کرونا در فارس گفت: هر سه دقیقه یک مورد بستری و تقریبا هر ساعت یک مورد فوتی در این استان ثبت شده است.
در این استان هر ساعت یک فوتی بر اثر کرونا  ثبت می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،مهرزاد لطفی در سیصدمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس علوم پزشکی شیراز وضعیت شیوع کووید-۱۹ در استان فارس را بسیار وخیم توصیف و اضافه کرد: روند فزاینده شیوع بیماری کرونا در فارس به منزله فراتر رفتن وضعیت این استان از شرایط قرمز و نزدیک شدن به وضعیت سیاه کرونایی است.

لطفی با تصریح اینکه کار از هشدار گذشته است، گفت: در شرایطی بسر می بریم که برای برون رفت از چالش کرونا، تک تک افراد جامعه باید به عنوان یکی از اعضای کادر سلامت عمل کرده و نه تنها نسبت به رعایت شخصی دستورالعمل‌ها حساس باشند بلکه در نظارت بر پایبندی دیگران به پروتکل‌ها، همراه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین روز دندانپزشک را تبریک گفت و با قدردانی از تلاش فعالان این حوزه به ویژه در شرایط بحران کروناویروس، اضافه کرد: در شرایط بحرانی کرونا دندانپزشکان نیز همانند دیگر تیم های بهداشت و درمان، در مبارزه با این ویروس منحوس مشارکت داشتند.

لطفی گفت: با وجود پیش بینی ها نسبت به مواجهه با این شرایط و اعلام فراخوان و آماده باش به تمامی بیمارستانی های دولتی، خصوصی و خیریه در استان فارس، اما با توجه به آمار روزافزون بیماران جدید نیازمند بستری، در زمینه پذیرش بیماران با بحران مواجه هستیم و بار مراجعه به بخش های اورژانس بیمارستان ها در طی روزهای اخیر به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراکز منتخب ۱۶ ساعته را خط مقدم رسیدگی به افراد مشکوک و دارای علائم کرونا اعلام کرد و با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده در مورد این مراکز، از مردم خواست تا در صورت مشاهده علائم، ابتدا به پزشک خانواده و یا این مراکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به لغو عمل های جراحی غیراورژانسی و زیبایی در تمامی مراکز درمانی استان فارس تا اطلاع ثانوی، از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و همچنین کاهش بار مراجعه به مراکز، در شرایط کنونی تنها برای موارد اورژانسی به بیمارستان ها مراجعه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید