ناتو هم افغانستان را ترک می کند

کدخبر: ۴۰۵۵۹۰
وزارت دفاع آلمان اعلام کرد نیرو‌های نظامی خود را ابتدای سپتامبر (شهریور) از افغانستان خارج خواهد کرد.
 ناتو هم افغانستان را ترک می کند

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که نیرو‌های ناتو به احتمال زیاد در ابتدای سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد.

الجزیره گزارش داد، این وزارتخانه افزود: به دنبال تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیرو‌های خود از افغانستان تا سپتامبر ۲۰۲۱، تمام نیرو‌های خود را از این کشور خارج خواهیم کرد.

بیش از هزار نیروی آلمانی هم اکنون در افغانستان حضور دارند که بیشتر آن‌ها در اطراف شهر مزار شریف در شمال افغانستان مستقر هستند. ماموریت این نیرو‌ها آموزش نیرو‌های امنیتی افغانستان است.

نخستین واحد از نیرو‌های آلمانی نزدیک به دو دهه پیش به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی ضد تروریسم و به دنبال حملات یازدهم سپتامبر به آمریکا به افغانستان اعزام شدند. در جریان این ماموریت تاکنون ۵۹ نیروی آلمانی جان خود را از دست داده اند.

سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دنبال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است. این موضوع در حالی روی می‌دهد که شاهد مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان هستیم. بیش از نیمی از جمعیت این کشور همچنان در فقر زندگی می‌کنند و گروه شبه نظامی طالبان به دنبال بازگشت به قدرت است. در این حال ماه‌ها مذاکرات صلح بین طرف‌های افغانستانی پیشرفت اندکی داشته است.

بایدن تصمیم دارد تمامی سربازان آمریکایی را از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر، یعنی بیستمین سالگرد حمله تروریستی به مرکز تجارت جهانی که در پی آن پنتاگون آمریکا را در مرکز طولانی‌ترین جنگ قرار داد، خارج کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید