ارائه لایحه محدودیت فروش اف-۳۵ به امارات در کنگره آمریکا

کدخبر: ۴۰۶۱۱۵
باب منندز سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی در بیانیه ای اعلام کرد: من نگران تبعات فروش پیشرفته ترین جنگنده خودمان و تبعات بر ثبات منطقه از جمله پارامترهای حقوقی مرتبط به برتری کیفی توان نظامی اسرائیل هستم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منندز رئیس کمیته روابط خارجی سناست و این لایحه را با همراهی دایان فینستاین سناتور دموکرات کالیفرنیا ارائه کرد.

این دو سناتور سال گذشته نیز لایحه ای در مخالفت با مذاکرات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای فروش اف-۳۵ به امارات ارائه کردند.

به دنبال اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دولت ترامپ در روزهای پایانی خود با فروش یک بسته تسلیحاتی به امارات موافقت کرد.

این بسته فروش تسلیحاتی که به ارزش ۲۳ میلیاردو ۳۷۰ میلیون دلار است، شامل تجهیزات ساخت شرکت های آمریکایی «جنرال اتومیکس» (General Atomics)، «لاکهید مارتین» و «ریتوئن تکنولوژی»   (Raytheon Technologies Corp) است.

بنابر این طرح قرار است آمریکا ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵، ۱۸ فروند پهپاد «ام کیو» (MQ-۹B)، سامانه های هوایی و مهمات هوا به هوا و هوا به زمین به امارات فروخته شود.

دولت بایدن در روزهای آغازین خود دستور بازنگری در این قرارداد را صادر کرد اما هفته گذشته اعلام کرد که این قرارداد را عملی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید