کاخ سفید: گزارش‌ها درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا نادرست است

کدخبر: ۴۰۹۶۹۹
رئیس کارکنان کاخ سفید هرگونه گزارش درباره توافق بین آمریکا و ایران برای تبادل زندانیان دو طرف را «نادرست» خواند.
کاخ سفید: گزارش‌ها درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا نادرست است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز گفت هرگونه گزارش درباره توافق بین آمریکا و ایران برای تبادل زندانیان نادرست است.

در این مصاحبه مجری سی‌بی‌اس از او پرسید: گزارش‌هایی منتشر شد که بر اساس آن‌ها دولت ایران با غرب بر سر آزادی زندانیان به توافق رسیده است؟ شما درباره این موضوع چه می‌توانید به ما بگویید؟

رئیس کارکنان کاخ سفید در پاسخ گفت: من می‌توانم به شما بگویم که متاسفانه این گزارش نادرست است. هیچ توافقی برای آزادی این ۴ آمریکایی صورت نگرفته است. ما در حال تلاش برای آزادی آن‌ها هستیم. ما همیشه این موضوع را به ایران و میانجیگران خود منتقل کرده ایم. اما تا حالا هیچ توافقی صورت نگرفته است تا این ۴ آمریکایی را به کشور بازگردانیم.

پیش از این هم ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خبر تبادل زندانی میان تهران و واشنگتن را تکذیب کرده بود.

پیشتر شبکه خبری المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود آمریکا چهار ایرانی بازداشت شده در آمریکا را آزاد خواهد کرد و ایران هم در مقابل چهار تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی برای این کشور را آزاد خواهد کرد

این شبکه همچنین افزود: چهار ایرانی که در آمریکا در بازداشت هستند، از جمله کسانی بودند که به دور زدن تحریم‌ها در زمان محاصره ایران کمک می‌کردند.

المیادین همچنین در بخش دیگری از گزارش خود آورده بود قرار است واشنگتن ۷ میلیارد دلار و انگلیس ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

در گزارش المیادین آمده بود: دولت آمریکا نمی‌خواست هیچ مبلغی از دارایی‌های توقیف شده ایران را در مذاکرات آزاد کند، اما در برابر اصرار طرف ایرانی برای آزادی بخشی از این اموال، دولت بایدن در این باره موفق نشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید