پنتاگون: نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مقابله با تروریست‌ها را دارند

کدخبر: ۴۱۰۵۱۰
وزیر دفاع آمریکا بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان تا ۲۰ شهریور تاکید کرد و گفت نیروهای امنیتی افغانستان توانایی لازم را برای متوقف کردن حملات ضد تروریستی دارند.
پنتاگون: نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مقابله با تروریست‌ها را دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لوید آستین پنجشنبه همراه با مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست خبری درباره نگرانی‌های موجود از تشدید حملات طالبان پس از خروج آمریکا افزود: نیروهای امنیتی افغانستان بزرگترین نقش را برای متوقف کردن حملات طالبان ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: ما از آنها حمایت می‌کنیم و به عنوان شریکی برای دولت و نیروهای امنیتی افغانستان حضور خواهیم داشت. ما از اینکه نیروهای امنیتی افغانستان بتوانند موثر باشند، حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد: آنها توانایی قابل ملاحظه‌ای دارند اما انتظار داریم چالشی در این زمینه وجود داشته باشد.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم گفت: هدف نخست نظامی ما این است که به صورت ایمن، مسئولانه و عامدانه، نیروهای آمریکایی را به شیوه خوبی از افغانستان خارج کنیم.

آمریکا ۲۰ سال پیش به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکر کشی کرد اما نه تنها نتوانست با تروریسم مبارزه کند که اکنون جهان شاهد انواع جدید و همچنین گسترش آن در نقاط دیگر است.

پس از مذاکرات دولت ترامپ با طالبان برای صلح، قرار بود که در ۱۱ اردیبهشت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان انجام شود اما جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با پذیرش این توافق، اگرچه مدعی آغاز خروج نیروهای خود از همین تاریخ شده است اما پایان آن را ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) اعلام کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید