آخرین شاهد اردوگاه مرگ درگذشت

کدخبر: ۴۱۷۶۱۱
آخرین شاهد اردوگاه مرگ در سن 98 سالگی درگذشت. او سربازی بود که در 21 سالگی وارد اردوگاه آشویتس در آلمان شد
آخرین شاهد اردوگاه مرگ درگذشت

دیوید داشمن ، که به عنوان سرباز اتحاد جماهیر شوروی در 27 ژانویه 1945 تانک خود را از طریق حصار برقی محاصره اردوگاه مرگ نازی ها در آشویتس راند و اعتقاد بر این است که آخرین بازمانده اردوگاه بود ، روز گذشته در سن 98 سالگی و در مونیخ آلمان در گذشت.در بیانیه ای که برای تایید مرگ او منتشر شده آمده است: "هر شاهد تاریخ که ما را ترک کند ضرر است."

آقای دوشمن یک سرباز 21 ساله ارتش سرخ بود که تانک T-34 خود را از حصار سیم خاردار برقی و بلند اطراف اردوگاه مرگ آشویتس در لهستان عبور داد.

اردوگاه آشویتس بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی بود که در طول اشغال لهستان توسط نازی‌ها ساخته و تجهیز شده بود. سالروز آزادی این اردوگاه توسط سربازان اتحاد جماهیر شوروی سابق به عنوان روز بین‌المللی یادبود هولوکاست برگزیده شده‌است.

آشویتس شامل سه اردوگاه اصلی بود. اتاق‌های گاز و کوره‌های آدم سوزی برای اولین بار در این اردوگاه به‌طور گسترده راه‌اندازی شدند. این مجموعه اردوگاه‌ها تقریباً در ۳۷ مایلی غرب شهر کراکوف لهستان، نزدیک به مرز آلمان- لهستان (پیش از جنگ) در سیلسیا قرار دارند. در سردر آشویتس آلمان ها نوشته بودند کار شما را نجات می دهد.

07dushman-obit-jumbo

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید