اظهارات جانسون و مرکل درباره ویروس کرونا

کدخبر: ۴۱۸۴۳۳
مقام‌های ارشد انگلیس و آلمان در نشست گروه ۷ اظهاراتی درباره شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن مطرح کردند.
اظهارات جانسون و مرکل درباره  ویروس کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، در نشست گروه ۷ اظهاراتی درباره شیوع ویروس کرونا و مقابله با این همه‌گیری مطرح کردند.

 دویچه وله گزارش داد، جانسون به عنوان اولین سخنران در این نشست، دیدار امروز گروه ۷ را «فرصت بزرگی برای مقابله با ویروس کووید-۱۹» دانست.

نخست وزیر انگلیس که میزبانی این نشست در کورنوال (یکی از شهرستان‌های تشریفاتی در ناحیه جنوب غربی انگلیس) را برعهده دارد، در ادامه افزود: «آینده عادلانه‌تر برای جهان ضروریست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که با بهبودی این ویروس پیشرفت کرده و رو به جلو می‌رویم. اکنون نشست گروه ۷ فرصت بزرگی برای این کار است.»

یک مقام ارشد از وزارت امورخارجه آلمان نیز به دویچه وله گفت: «آلمان مشتاق همکاری با آمریکا و دیگر متحدان برای سازماندهی واکسیناسیون علیه ویروس کروناست.»

او در ادامه افزود: «بر این باوریم تازمانیکه جهان واکسینه نشود، ایمن نخواهیم بود. آلمان قادر به واکسینه کردن شهروندان خود و صادرات دوز‌هایی از واکسن خواهد بود.»

آنگلا مرکل نیز پس از ورود به این نشست گفت: «امیدوارم رهبران گروه ۷ بتوانند نتایج خوبی بدست آورند و به تعهد مشترکی برای اهدای ۱ میلیارد دوز واکسن به کشور‌های فقیرتر برسند.»

صدراعظم آلمان تاکید کرد: «ما باید نشان دهیم فقط به خودمان فکر نمی‌کنیم و به کشور‌های دیگر که با واکسن دسترسی نداشتند هم کمک خواهیم کرد.»

این در حالیست که خبرگزاری اسپوتنیک از تجمع صد‌ها هزارنفری شهروندان انگلیس در کورنوال و در اعتراض به سیاست‌های گروه هفت خبر داده است.

براین اساس گروه‌های مدنی مختلفی از جمله «فعالان محیط زیست» و حامیان جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت» دارد، در یک راهپیمایی گسترده اعتراض خود را به سیاست‌های این گروه نشان داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید