واکنش ایران به خارج شدن برخی اسامی از لیست تحریم‌های آمریکا

کدخبر: ۴۱۸۴۴۰
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار توئیتی خطاب به مقام های آمریکایی گفت که خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن نیت دیده می‌شود.
واکنش ایران به خارج شدن برخی اسامی از لیست تحریم‌های آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، سعید خطیب زاده در توئیتی نوشت: خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن نیت دیده می‌شود - خصوصا وقتی با تجدید تروریسم اقتصادی همراه است.

وی افزود: بایدن باید به جای پا گذاشتن جای پای ترامپ، با رفع موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، از «شکست حداکثری» او دست بکشد.

لازم به ذکر است که روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۳ مقام سابق دولت ایران را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد.

دولت آمریکا علاوه بر این نام دو شرکت را که قبلاً به اتهام اکتساب، فروش، انتقال یا بازاریابی برای محصولات پتروشیمی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند نیز از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

خزانه‌داری آمریکا گفته این اقدام در نتیجه تغییر رفتار یا وضعیت نفرات و نهادهای تحریم‌شده صورت گرفته و تعهد واشنگتن را به رفع تحریم‌ها در صورت تغییر رفتار نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی گفته خارج کردن نام این فرد از فهرست تحریم‌ها طبق یک روال مرسوم در وزارت خزانه‌داری صورت گرفته و ارتباطی با مذاکرات وین برای بازگشت به برجام ندارد.

در بیانیه دیگری که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی سه فرد ایران به نام‌های «احمد قلعه‌بانی»، «فرزاد بازرگان» و «محمد معینی» به عنوان اشخاص ایرانی که نامشان از فهرست تحریم‌ها حذف شده دیده می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید