در اولین تماس تلفنی جانسون با بنت چه گذشت؟

کدخبر: ۴۲۵۰۱۵
بوریس جانسون روز جمعه با نفتالی بنت به صورت تلفنی صحبت کرد.
 در اولین تماس تلفنی جانسون  با  بنت چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  بوریس جانسون روز جمعه در این تماس تلفنی انتصاب نفتالی بنت به نخست وزیری رژیم صهیونیستی را تبریک گفته و تقویت روابط میان انگلیس و اسرائیل را مورد تاکید قرار داده است.

 دفتر نخست وزیری انگلیس گزارش داد،بر اساس این گزارش دو طرف نسبت به تعمیق همکاری‌ها در زمینه مسائل دفاعی، امنیتی، فناوری و تجارت متعهد شدند. آنها همچنین درباره تلاش مشترک برای مقابله با ویروس کرونا و تقویت همکاری‌های علمی بین کارشناسان و اشتراک داده‌ها در زمینه واکسن ضد کرونا تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر انگلیس با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی ابراز امیدواری کرد که طرف صهیونیستی بتواند در نشست بین المللی تغییرات آب‌ و هوایی گلاسکو در ماه نوامبر آینده شرکت کند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس اشاره‌ای به گفت‌ و گوی دو طرف درباره تحولات بین‌المللی نشده است.

بنت رهبر حزب یمینا با یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید با گردهم آوردن افراد مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین در یک ائتلاف به ۱۲ سال نخست وزیری وی پایان داده و یک کابینه با حضور طیف‌های مختلف سیاسی تشکیل دادند.

طبق توافق تشکیل کابینه جدید نخست وزیری به صورت چرخشی بین بنت و لاپید است بدین گونه که بنت تا سال ۲۰۲۳ به عنوان نخست وزیر و لاپید به عنوان وزیر خارجه نقش آفرینی می‌کنند و در دوره دوم لاپید نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید