شرط استخدام های دولتی در سال 1400

کدخبر: ۴۲۸۰۱۸
اگر به هر دستگاهی مجوز استخدام داده شود، حتما موظف است که سه مجوز را در مشاغلی که متناسب با فعالیت معلولان باشد به آن‌ها اختصاص دهد.
شرط استخدام های دولتی در سال 1400

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد گلایه برخی از معلولان مبنی بر اجرایی نشدن مواد قانونی مربوط به استخدام آن ها در برخی دستگاه های اجرایی، بیان کرد: در این زمینه خوشبختانه قانون جامع حمایت از معلولان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و جهت اجرا به دولت ابلاغ شده است. یک کار گروه نیز در آن قانون جامع که دبیرخانه آن در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مستقر شده و دبیر آن رئیس سازمان بهزیستی است، پیش‌بینی شده که وظیفه هماهنگی، نظارت و اجرای تکالیف قانونی پیش‌بینی شده در قانون را بر عهده دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: براساس قانون، ۳ درصد از ظرفیت استخدام‌ها به معلولان اختصاص دارد؛ مانند ۳۰ درصد که به ایثارگران اختصاص پیدا می‌کند. سازمان اداری و استخدامی کشور در تمام مجوز‌هایی که صادر می‌شود، این سه درصد را تفکیک می‌کند.

او افزود: به طور مثال، اگر به هر دستگاهی مجوز استخدام می‌دهیم، حتما موظف است که سه مجوز را در مشاغلی که متناسب با فعالیت معلولان باشد به آن‌ها اختصاص دهد.  معلولان نیز می‌توانند در آزمون شرکت و آن رشته محل‌ها را انتخاب کنند و اگر نمره لازم را در رقابت با سایر معلولان به‌دست آورند، به استخدام آن دستگاه درآیند.

انصاری تصریح کرد: این قانون استخدام سه درصدی، قبل از قانون جامع حمایت از معلولان هم وجود داشت و ما در هیچ مجوزی که در طول ۵ سال گذشته صادر کرده ایم، این سه درصد معلولان را نادیده نگرفته ایم و اگر هم احیاناً در یک آزمون، دستگاهی نمی‌تواند این سه درصد را جذب کند، این سهمیه در آزمون بعدی به عنوان سهمیه معلولان به سهمیه‌های قبلی اضافه می‌شود و در اختیار افراد غیر معلول قرار نمی‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید