رمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران

افزایش 1.5 برابری مراکز بستری موقت بیماران کرونایی

کدخبر: ۴۲۹۵۸۰
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از اتخاد تدابیر لازم برای رفع کمبود تخت بیمارستانی جهت بیماران کرونایی در تهران خبر داد و گفت: مراکز ارایه خدمات بستری موقت کرونا در پایتخت از چند روز پیش تاکنون ۱.۵ برابر افزایش یافت.
افزایش 1.5 برابری مراکز بستری موقت بیماران کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ؛ دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران  درمورد کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی اظهار داشت: افزایش مراکز ارایه خدمات بستری موقت کرونا، بهره گیری از امکانات بهداشتی و درمانی سایر دستگاه ها و فعال سازی کمیته ترخیص ار جمله مداخلات انجام شده برای رفع این مشکل است.

وی ادامه داد: همه مداخلات اخذ شده، حد مشخص و معینی دارد و طبیعتا ظرفیت های ناوگانی تخت های بیمارستانی با محدودیت های روبرو است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران یادآور شد: اگر امواج بیماری کرونا کماکان ادامه پیدا کند یک موضوع خطرناک بالقوه، کمبود تخت بیمارستانی خواهد بود.

زالی، بهترین راه حل برای این موضوع را کاهش ورودی بیمارستان ها عنوان کرد و گفت: تحقق این موضوع هم با رعایت موارد پیشگیرانه و کاهش ابتلا انجام می گیرد.

وی ادامه داد: نخستین اقدامی که در چند روز گذشته برای افزایش ظرفیت بیمارستان ها انجام شد فعال سازی کمیته ترخیص بود.  نتیجه کار این بود که روز دوشنبه چهار مرداد ماه یک هزار و ۴۲۰ بیمار را ترخیص کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین اظهار داشت: برای افزایش ظرفیت های تخت های بیمارستانی، حدود ۱۴۰۰ تخت اورژانس در ۱۱۸ بیمارستان تهران به مدار ارایه خدمت پیوستند.

زالی گفت: با توجه به مصوبه ۲ روز پیش ستاد مقابله با کرونای تهران، قرار شد همه دستگاه های که امکانات بهداشتی و درمانی در شهر و استان تهران داشتند به جمع ما بپیوند و نیز سهمیه بندی جدیدی برای همه بیمارستان های تهران در نظر گرفته شد که از روز گذشته اعمال شد.

وی ادامه داد: بسیاری از بیمارستان های شهر و استان تهران کماکان خدمات غیر کرونایی را ارایه می دهند و امکان قطع این خدمات درمانی وجود ندارد و باید در اسرع وقت به بیماران ارایه شود.

 براساس آخرین آمار وزارت بهداشت در روز گذشته (چهارشنبه) ۳۳ هزار و ۸۱۷ مبتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید