دز دوم واکسن اسپوتنیک‌وی را آسترازنکا بزنید!

کدخبر: ۴۴۰۷۳۴
پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افرادی که دز اول واکسن را اسپوتنیک‌وی دریافت کرده‌اند، دز دوم واکسن آسترازنکا را تزریق کنند.
دز دوم واکسن اسپوتنیک‌وی را آسترازنکا بزنید!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، پرویز قزلباش ظهر امروز (۲۴ شهریورماه) در نشست خبری که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با میزان تزریق واکسن کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: تاکنون ۶۱۵ هزار و ۶۳ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این تعداد ۴۰۴ دز برای نوبت اول (۵۳ درصد گروه هدف) و ۲۱۰ هزار دز برای نوبت دوم بوده و ۸۰۷ هزار و ۶۶۹ دز آن واکسن برکت بوده است.

وی در رابطه با مراکز واکسیناسیون استان زنجان، افزود: اکنون ۴۱ مرکز واکسیناسیون در استان در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند و ۱۵ اکیپ به صورت سیار در کارخانجات، مناطق دارای پوشش کم واکسینایسیون نیز فعالیت می‌کنند.

در اکوایران ببینید:نقش تحریم در واکسیناسیون دیرهنگام ایران: هیچ!

این مسئول در رابطه با افرادی که دز اول واکسن اسپوتنیک‌وی تزریق کرده‌اند، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افرادی که دز اول واکسن را اسپوتنیک‌وی دریافت کرده‌اند، دز دوم واکسن آسترازنکا را تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه واکسن‌های آسترازنکا، سینوفارم و برکت اکنون برای تزریق در مراکز واکسیناسیون استان زنجان موجود است، گفت: هنوز واکسنی برای واکسینایسیون دانش‌آموزان تایید نشده و در صورت ورود واکسن و تایید و ابلاغ آن، واکسیناسیون این گروه آغاز خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه موارد مشکوک به ابتلا به قارچ سیاه در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون مورد تایید شده مرگ ناشی از این بیماری در استان گزارش نشده و در صورت وجود موردی پیگیری خواهد شد.

وی در رابطه با علت نبود واکسن پاستور در مراکز واکسیناسیون استان، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلاتی در ثبت، این واکسن در حال حاضر موجود نیست ولی مشکلی در تامین واکسن برکت به میزانی که شهروندان خواهان دریافت آن هستند، نداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید