آخرین جیمز باند مخالف است؛

جیمز باند بعدی یک زن است؟

کدخبر: ۴۴۲۴۴۷
دنیل کریگ در فیلم «زمانی برای مردن نیست» برای پنجمین و آخرین بار در نقش جیمز باند ظاهر شده است. حال گمانه‌زنی‌ها درباره جیمز باند بعدی تا جایی رفته که برخی منتظرند این نقش را یک زن ایفا کند؛ مساله‌ای که موافقان و مخالفان خود را دارد.
جیمز باند بعدی یک زن است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین از از رادیو تایمز، فیلم «زمانی برای مردن نیست» (No Time to Die) بالاخره اواخر این ماه اکران می‌شود. این فیلم خداحافظی دنیل کریگ در نقش جیمز باند، مامور ۰۰۷ است. بحث درباره اینکه چه کسی قرار است نقش مامور ۰۰۷ را بازی کند، قبل از اینکه حتی آخرین نقش‌آفرینی کریگ را ببینیم، آغاز شده است. گرچه این بحث‌ها قدیمی‌تر است. از زمان انتشار «اسپکتر»، فیلم قبلی جیمز باند و شاید زودتر. 

اما در حالی که ما نمی‌دانیم تهیه‌کنندگان بعدی به دنبال چه کسانی هستند، افرادی هستند که می‌خواهند یک زن را در این نقش ببینند و اینکه آیا یک زن می‌تواند بازی و اجرای درخوری برای این نقش ارائه دهد یا نه، همچنان موضوع داغی برای بحث با کسانی است که معتقدند این شخصیت باید مرد باشد. خود کریگ در این باره نظری دارد.

او در مصاحبه با نسخه چاپی رادیو تایمز، درباره اینکه یک بازیگر زن پا جای پای او بگذارد و در نقش مامور ۰۰۷ جیمز باند، پشت فرمان استون مارتین معروف او بنشیند، نظراتش را ارائه داد. کریگ فکر نمی‌کند که این نقش به خصوص را باید یک زن بازی کند. او فکر می‌کند که باید نقش‌هایی با همین درجه از اهمیت به زنان و افراد رنگین‌پوست تعلق بگیرد. او می‌گوید: «پاسخ بسیار ساده است. باید نقش‌های بهتری برای زنان و بازیگران رنگین‌پوست خلق شود. چرا یک زن باید نقش «جیمز باند» را بازی کند، در حالی که بهتر است نقشی به خوبی جیمز باند وجود داشته باشد، اما برای یک زن؟»

با وجود اینکه در حال حاضر باند همچنان مرد است، در فیلم زمانی برای مردن نیست زنان زیادی هم جلوی دوربین و هم پشت دوربین حضور دارند. لاشانا لینچ در حالی در این فیلم حضور دارد که گفته می‌شود او نقش یک مامور ۰۰۷ را بر عهده دارد. فیبی والربریجِ سریال فلی‌بگ هم در گروه فیلم‌نامه همکاری کرده که به گفته کریگ کاملا مناسب کار بوده است.

کریگ می‌گوید: «او طنزی شیطانی دارد. او روی آن خط فوق‌العاده حرکت کرد که فیلم همچنان که دلهره‌آور است، بامزه هم هست. اما فیبی برای این نیامد که جیمز باند را تغییر دهد. او مطمئنا برای این وارد شد که کار راجذابتر کند، اما او طرفدار باند است. قصد نداشت او را به مسیر دیگری ببرد.»

لاشانا لینچ، بازیگر جدیدترین فیلم مجموعه جیمز باند که در نقش یک مامور ۰۰۷ ظاهر شده، اخیرا در مصاحبه‌ای با گاردین گفته بود که جیمز باند می‌تواند زن، مرد و از هر نژاد و سنی، پیر یا جوان باشد. او گفته بود که اگر نقش جیمز باند را یک کودک ۲ ساله هم بازی کند، باز هم مردم برای دیدنش جلوی سینماها صف می‌کشند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید