نمایش اثر سه میلیون دلاری یک ایرانی در آرت بازل ۲۰۲۱

کدخبر: ۴۴۲۸۳۲
آرت بازل سوئیس پس از یک سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا، امسال میزبان هنرمندان برجسته از سراسر جهان از جمله منطقه خاورمیانه است.
نمایش اثر سه میلیون دلاری یک ایرانی در آرت بازل ۲۰۲۱

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، آرت بازل از معتبرترین رویدادهای هنرهای تجسمی جهان است و امسال مدیران آن تصمیم گرفتند با اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفت و سخت، آن را به دو شکل حضوری و آنلاین برگزار کنند. هر چند اعلام شد کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند، در مرزهای ورودی سوئیس باید تست پی‌سی‌آر بدهند و اگر پاسخ منفی شد، می‌توانند وارد شوند.

علاوه بر گالری‌ها و هنرمندان از منطقه اروپا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی، آرت بازل در دوره ۲۰۲۱ میزبان چند هنرمند نامدار از خاورمیانه هم خواهد بود. منیر شاهرودی فرمانفرماییان یکی از این هنرمندان است که دو سال و پنج ماه پس از مرگ در ۹۶ سالگی، با یکی از آثار چشمگیر خود مربوط به سال‌های اخیر در بخش «نامحدود» آرت بازل حضور می‌یابد.

البته اثر موسوم به «خانواده سوم» که زنده‌یاد فرمانفرماییان آن را سال ۲۰۱۱ خلق کرده، از سوی گالری جیمز کوهان نیویورک به بازل و بخش نامحدود ارائه شدن است. هنرمند پرآوازه ایرانی به شیوه‌ای منحصر به فرد در خلق آثار خود دست یافته بود و «خانواده سوم» هم که مجموعه هشت تابلو است، به بهای ۳.۲ میلیون دلار در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است.

ایتل عدنان لبنانی با دیوارنگاره‌ای شش متری که شامل ۱۳۶ کاشی نقاشی‌شده است با ارزش ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار، سه تابلو قطع بزرگ از مایکل راکوویتس هنرمند آمریکایی عراقی‌تبار با ارزش ۲۵ تا ۷۵ هزار دلار، افرا الظاهری از امارات، وارطان آواکیان از لبنان و لارنس ابوحمدان از سوریه از دیگر هنرمندان منطقه خاورمیانه هستند که در آرت بازل حضور دارند.

آرت بازل ۲۰۲۱ از امروز جمعه در این شهر سوئیس آغاز به کار می‌کند و تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید