هدیه ایران به مقام بلندرتبه برزیلی چه بود؟ ​

کدخبر: ۴۴۳۶۷۹
سفیر ایران در برزیل در ملاقات با "دامارس آلوِز" وزیر امور زنان، خانواده و حقوق بشر این کشور، یک نسخه از منشور کوروش به عنوان اولین اعلامیه شناخته شده حقوق بشر در دنیا را همراه با ترجمه پرتغالی آن به وی اهدا کرد.
هدیه ایران به مقام بلندرتبه برزیلی چه بود؟ ​
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، سفیر ایران در برزیل در ملاقات با "دامارس آلوِز" وزیر امور زنان، خانواده و حقوق بشر این کشور، یک نسخه از منشور کوروش به عنوان اولین اعلامیه شناخته شده حقوق بشر در دنیا را همراه با ترجمه پرتغالی آن به وی اهدا کرد.

در این دیدار حسین قریبی ضمن اشاره به پیشرفت های روزافزون  جمهوری اسلامی ایران  در زمینه ایجاد بسترهای قانونی و اجتماعی برای تضمین رعایت  حقوق  بشر، با اشاره به جایگاه زن و  خانواده  در ایران، برخی از آمارهای دستاوردها در این زمینه ظرف چهار دهه گذشته را ارائه کرد.

وی همچنین با توصیف شرایط فعلی افغانستان، خدمات ارائه شده به مهاجران بویژه برخورداری از حق تحصیل برای  کودکان  و دختران افغانی هم پایه اتباع ایرانی را شرح داد.

سفیر ایران با اشاره به اینکه پیشرفت در زمینه حقوق بشر از طریق همکاری بین المللی و تبادل تجربیات بهینه بین کشورها فراهم می شود، آمادگی ایران برای انجام گفت وگوهای دوجانبه در این زمینه را اعلام و تاکید کرد که  ایران  و  برزیل  در این نکته توافق دارند که ارتقای  حقوق بشر  نباید بعنوان ابزار سیاسی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

آلوِز نیز با اشاره به چالش‌های پیش روی برزیل درخصوص حقوق بشر از جمله ارتقاء برابری میان طبقات مختلف  جامعه  برزیل، گزارشی درخصوص فعالیت های  دولت  برزیل در زمینه تامین حقوق بومیان و مردمانی که در مناطق روستایی دورافتاده زندگی می کنند، ارائه داد.

به گفته وی جمعیت بومیان در بیش از ۳۰۰ روستا در مناطق مختلف زندگی می کنند که بویژه  زنان  و کودکان آنها شایسته توجه و حمایت هستند و در این زمینه دولت فعلی برزیل اقدامات گسترده ای انجام داده است.

آلوِز همچنین ضمن اشاره به علاقمندی خود به تاریخ،  فرهنگ و تمدن  ایران ابراز امیدواری کرد که بتواند برای آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف زندگی اجتماعی ایرانیان از ایران دیدار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید