به این دلیل مهم گوشت و سیب زمینی را با هم نخورید

کدخبر: ۴۴۶۹۴۲
اقتصادنیوز : یک متخصص تغذیه می‌گوید مصرف هم زمان گوشت و سیب زمینی باعث سوءهاضمه می‌شود.
به این دلیل مهم گوشت و سیب زمینی را با هم نخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  سولوماتینا یک متخصص روس در مقاله ای می‌نویسد که خوردن سیب زمینی با گوشت هضم را مشکل می‌کند. حتی ترکیبات غذایی آشنا می‌توانند باعث ناراحتی در معده شود.

النا سولوماتینا ، متخصص تغذیه می‌گوید که رژیم غذایی ناسالم چه عواملی را می تواند به دنبال داشته باشد.

گوشت با سیب زمینی، گوجه فرنگی با خیار، قهوه با شیر، آنچنان ترکیب خوبی نیستند. کسی فکر نمی‌کند، که چنین ترکیبات غذایی رایج و آشنا می تواند برای هضم مضر باشد.

با این حال، بسیاری از مردم پس از خوردن ترکیب این غذاها ناراحتی معده را تجربه می‌کنند و دقیقاً به دلیل ناسازگاری برخی از غذاهای آشنا یا مواد تشکیل دهنده آنها، با اختلالاتی در کار دستگاه گوارش مواجه می شوند.

او گفت: بسیاری از مردم گوشت با سیب زمینی یا ماکارونی را نمی توانند هضم کنند. یک توجیه برای این امر وجود دارد. گوشت، محصولی است که در معده هضم می شود، نیاز به اسید کلریدریک دارد اما غذاهای نشاسته ای در معده هیچ واکنشی بر روی آنها انجام نمی شود، هضم چنین غذاهایی عمدتا در روده رخ می دهد. به همین دلیل، افرادی هستند که پیراشکی گوشت و سیب زمینی برای آنها منع مصرف دارد.

او ادامه داد: برخی از سبزیجات با دیگر مواد غذایی در معده مخلوط نمی شوند؛ برای مثال، از سالاد گوجه فرنگی و خیار بیش از حد استفاده نکنید.

این متخصص تغذیه همچنین نوشیدن زیاد قهوه با شیر را  به دلیل ویژگی های ترکیب شیمیایی این محصولات توصیه نمی‌کند. البته با نوشیدن یک فنجان قهوه و شیر، عارضه ای ایجاد نمی‌شود اما اگر در مقدار زیاد از ترکیب قهوه و شیر استفاده کنید، پیوند قوی بین پروتئین های شیر به وجود می آید و این امر هضم غذا را پیچیده می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید