سازمان ملل دو مقام خود را از اتیوپی فراخواند

کدخبر: ۴۴۷۰۷۱
پس از اینکه مسوول صندوق جمعیت سازمان ملل در اتیوپی در مصاحبه‌ای اعلام کرد، روسای او از شورشیان در منطقه تیگرای جانبداری می‌کنند، این نهاد مسوول خود را از اتیوپی فراخواند.
سازمان ملل دو مقام خود را از اتیوپی فراخواند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی صندوق جمعیت سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در اتیوپی به نیویورک احضار شده است‌.

وی افزود، این کارمند که صدایش در کلیپ ها شنیده می‌شود نظرات و مواضع شخصی خود را بیان کرده است نه مواضع صندوق جمعیت سازمان ملل.

پیش از این مسوول نیز، رئیس هیئت مهاجرت سازمان ملل در اتیوپی به دلیل مصاحبه جنجال برانگیزش احضار شده بود.

طی روزهای اخیر فیلم‌های ویدیویی متعددی در اینترنت منتشر شده است که در آن دو مسوول مذکور همکاران خود را که پس از شروع درگیری میان دولت اتیوپی و جبهه آزادسازی تیگرای در ماه نوامبر وارد این کشور شده بودند به باد انتقاد گرفتند. آنها روسای خود را به جانبداری از شورشیان در منطقه تیگرای متهم کردند.

مسوول صندوق جمعیت سازمان ملل گفته بود، همکارانی که اخیرا وارد اتیوپی شده‌اند مسوولان سازمان ملل در آدیس آبابا را کنار گذاشته و مستقیما با مقر اصلی (شورشیان) صحبت می‌کنند و این اقدامات نشان دهنده جنگ قدرت در سازمان ملل است‌.

با توجه به اینکه آدیس آبابا ماه میلادی گذشته هفت مسوول سازمان ملل را به اتهام دخالت در امور این کشور اخراج کرد، رفتن مسوول صندوق جمعیت از اتیوپی ممکن است روی اقدامات بشردوستانه‌ای که در تیگرای انجام می‌شود، تاثیر سوء بگذارد.

آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی بارها جامعه بین الملل را به نادیده گرفتن نقض‌های جبهه آزادسازی مردمی تیگرای متهم و انتقادات سازمان ملل و آمریکا را رد کرده است که اعلام کردند، سیاست آدیس آبابا منطقه تیگرای را عملا در وضعیت محاصره انسانی قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید