خط و نشان رئیس جمهور لبنان برای عاملان حوادث بیروت

کدخبر: ۴۴۷۳۲۷
میشل عون با بیان اینکه تحقیقات به مجازات عامل و مشوّقان آن ختم خواهد شد، به مردم لبنان قول خواهد داد که این کشور به عقب باز نخواهد گشت.
خط و نشان رئیس جمهور لبنان برای عاملان حوادث بیروت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، میشل عون رئیس جمهور لبنان در واکنش به حوادث امروز بیروت گفت که استفاده مجدد از سلاح قابل پذیرش نیست و حکومت، آزادی بیان را تضمین خواهند کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از عون گزارش داد، کشور لبنان دیگر تاب تحمل مشکلات خیابانی را ندارد و حل این مشکلات در نهادهای دولتی به ویژه هیأت دولت صورت خواهد گرفت.

وی گفت که دیگر اجازه نخواهند داد آنچه امروز رخ داد، رخ دهد و نخواهند گذاشت که کسی لبنان را برای منافع خود گروگان بگیرد.

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: «رخدادهای امروز قابل قبول نیست... خیابان، محل اعتراض نیست... احداث سنگر یا اقدامات تنش‌زا راهکار نیست».

عون با تأکید بر اینکه، قانون اساسی تنها راه حل این مشکل است، نه تهدید، خاطر نشان کرد: «رخدادهای امروز از نظر امنیتی و قضایی، پیگیری خواهد شد و تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات، بیدار خواهم ماند».

وی با بیان اینکه تحقیقات به مجازات عامل و مشوّقان آن ختم خواهد شد، به مردم لبنان قول خواهد داد که این کشور به عقب باز نخواهد گشت.

این در حالی است که تیراندازی افراد مسلح به سمت معترضانی که به صورت مسالمت‌آمیز در منطقه «الطیونه» بیروت در حال تظاهرات بودند، شش کشته و حدود شصت زخمی بر جا گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید