دُز سوم واکسن کرونا نیاز به تزریق عمومی ندارد

کدخبر: ۴۴۸۸۳۰
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به نیاز کادر درمان و گروه‌های پرخطر برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: فعلا نیازی به تزریق عمومی دُز سوم واکسن کرونا نیست.
دُز سوم واکسن کرونا نیاز به تزریق عمومی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد مهدی گویا بعد از ظهر امروز در ستاد استانی کرونا در کرمانشاه، اظهار کرد: یک میلیون و ۵۸۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه واجد شرایط واکسیناسیون است که از این تعداد تاکنون ۷۵ درصد نوبت اول و ۴۵ درصد هر ۲ نوبت را تزریق کرده اند و طبق برآوردها به زودی این میزان به ۸۵ درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد: این موفقیت حاصل همکاری و مدیریت دقیق و حساب شده همه دستگاه‌ها است.

معاون وزیر بهداشت به تجلیل از اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: این طرح با کمک نیروی مقاومت بسیج، هلال احمر، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، مجموعه وزارت کشور و نیروهای مسلح توانست خانواده‌های ۱۶ میلیون نفر بیمار را آزمایش و در صورت لزوم درمان کند.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون تنها یکی از ارکان است و حتی اگر همه مردم ۲ نوبت واکسن را هم تزریق کنند در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها مطمئن باشید به آن نتیجه مطلوب نمی رسیم.

معاون وزیر بهداشت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسن هراسی را ۲ مشکل مهم کرمانشاه دانست و گفت: چطور به خودمان حق می‌دهیم که با امتناع از تزریق واکسن با جان مردم بازی کنیم.

گویا خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه جز سه استان آخر کشور در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است و این زنگ خطری برای شهروندان به شمار می‌رود.

وی گفت: واکسن‌های موجود هیچ فرقی با هم ندارند و طبق بررسی‌های علمی، واکسن‌های ایرانی کمترین عارضه جانبی را دارند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کادر درمان و گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق دوز سوم واکسن کرونا هستند گفت: در حال حاضر عموم مردم نیازی به تزریق دُز سوم واکسن ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید