داستان درآمد ۱۰ هزار میلیاردی صداوسیما

کدخبر: ۴۴۹۰۲۴
رئیس پیشین صداوسیما بعد از ریاست بر این سازمان هر از گاهی سخنانی بر زبان آورده است که بارها در شبکه‌های مجازی وایرال و فراگیر شده است. او اخیراً هم طی نشستی رقمی درباره درآمد صداوسیما از پیام‌های بازرگانی ارائه کرد که باعث شد مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر؛ محمد سرافراز رییس اسبق صداوسیما با ارجاع به درآمد آگهی‌ها در زمان خودش که بیش از هزار میلیارد بوده، گفته است که این آگهی‌ها از زمان او در سال ۹۴ تا الان باید چند برابر و درآمد سازمان از آن‌ها معادل ۱۰ هزار میلیارد شده باشد.

سرافراز در این نشست که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شده است به درامدهای زمان خودش از آگهی‌ها اشاره می‌کند و با احتساب به آن می‌گوید این درامدها «الان باید ۱۰ برابر شده باشد و با درآمد ۱۰ هزار میلیارد، صداوسیما به کمک دولت هم نیاز ندارد.»

این نکته در حالیست که صداوسیما در همین چند سال اخیر بیشترین معضل تولید آثار نمایشی و بهره گیری از هنرمندان را با نبود بودجه مرتبط می‌دانست. بودجه‌ای که به زعم آنها لازم بوده است بخشی از آن از طرف دولت تامین شود و گاهی به دلیل برخی سیاست‌های چالشی با دولت، با تاخیر هم همراه بود.

میزان واقعی درآمدهای صداوسیما از آگهی‌های بازرگانی، رپورتاژها و اسپانسرینگ برنامه‌ها هیچ گاه به صورت شفاف اعلام نشده است و این یکی از موارد حاشیه دار و چالش برانگیز سازمان در همه این سال‌ها بوده است که اگرچه از طرفی سازمان قراردادهای مالی پرسودی هم در این زمینه بسته است اما از طرف دیگر کمتر تاثیر آن در بهبود برنامه سازی و خروجی آثار نمایشی با پروداکشن های متفاوت دیده شده است و حتی این گمانه زنی را تقویت می‌کند که این سازمان بیشتر از نبود بودجه با نبود مدیریت درست مواجه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید