روابط هند و انگلیس محکم تر می شود

کدخبر: ۴۴۹۲۰۱
اقتصادنیوز :‌لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس، پیش از سفر خود به دهلی اظهار داشت که انگلیس و هند باید روابط اقتصادی و امنیتی خود را محکم‌ کنند.
روابط هند و انگلیس محکم تر می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، تراس، که ماه گذشته به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس منصوب شد، همچنین جلسات متعددی در عربستان سعودی و قطر به عنوان بخشی از تلاش خود پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) برای ایجاد ائتلاف‌های دیپلماتیک و دفاعی جدید برگزار کرده است.

وی در دهلی سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، و بوپندر یاداو، وزیر محیط زیست هند را ملاقات خواهد کرد و از سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری برای تأمین پروژه‌های زیرساخت فناوری سبز در سراسر هند خبر خواهد داد.

تراس در بیانیه‌ای قبل از این دیدار گفت: من می‌خواهم که انگلیس و هند در زمینه‌های مهم و مختلفی از جمله تکنولوژی، سرمایه گذاری، امنیتی و دفاعی همکاری داشته باشند. هند، بزرگترین دموکراسی جهان، یک نیروگاه فناوری، اقتصادی و یک شریک استراتژیک حیاتی برای انگلیس محسوب می‌شود.

یاداو، وزیر محیط زیست هند به رویترز گفت که نارندا مودی، نخست وزیر هند در ماه آینده برای شرکت در یک نشست اقلیمی به انگلیس سفر خواهد کرد.

بریتانیا، نفوذ بیشتر در منطقه هند و اقیانوس آرام را به عنوان اصلی‌ترین هدف سیاست خارجی خود معرفی کرده است و منافع اقتصادی طبقه متوسط را که به سرعت در حال گسترش است، نیز مورد توجه قرار داده است.

همچنین تراس از گروه ناوبر انگلیسی، که در حال حاضر در بمبئی است، دیدن خواهد کرد و این دیدار بیشتر برای تاکید بر تعهد نظامی انگلیس به امنیت منطقه است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، مجبور شد تا سفر از پیش برنامه ریزی شده به هند را لغو کند؛ اما رهبران دو کشور عملا با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درخصوص همکاری‌های عمیق‌تر با هم توافق کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید