بررسی آمارهای کرونا در روسیه، آلمان، هند و ایران

طغیان هولناک کرونا در روسیه+ نمودار

کدخبر: ۴۵۰۲۰۴
اقتصادنیوز: بررسی آمارهای کرونایی در برخی نقاط جهان نشان از رشد در ابتلا و مرگ ومیر کرونا دارد. در این میان کشور روسیه رکورد مرگ ومیر روزانه را شکسته و اکنون در بالاترین سطح آمارهای جهانی ایستاده است.
طغیان هولناک کرونا در روسیه+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، آمارهای کرونایی در ایران و سایر نقاط جهان نشان از رشد این بیماری در متغیر های نگران کننده دارد. بررسی های آماری نشان می‌دهد این وضعیت بیماری در کشور روسیه به سطح خطرناکی رسیده و در ماه میلادی رکوردهای بی سابقه ای را از خود بر جای گذاشته است.

وضعیت صعودی ابتلا به کرونا در آلمان

شمار مبتلایان در ایران در روز 3 آبان برابر با 9 هزار و 96 نفر بوده که نسبت به روز قبل 21 درصد افزایش پیدا کرده است. شمار فوتی های کرونایی نیز دراین روز در مقایسه با روز قبل سیری صعودی گرفته و با 11 درصد افزایش به 156 نفر رسیده است.

سطح ابتلا و مرگ ومیر با وجود خطرناک بودن اما باز هم نسبت به ارقم ثبت شده در روز های قبل تنزل قابل توجهی پیدا کرده اند.

در صورت تعمیم بررسی های آماری به سایر نقاط جهان مشاهده می شود شرایط کرونایی با توجه به فصل ویروس خیز پاییز روندی صعودی به خود گرفته است.

برای نمونه در کشور آلمان شمار مبتلایان روزانه به کرونا در روز گذشته برابر با 9 هزار و 359 نفر به ثبت رسیده است. روند میانگین سه روزه ابتلا به کرونا در این کشور نشان می دهد به طور میانگین در سه روز گذشته، روزی 7 هزار و 704 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

این رقم درمقایسه با روزهای ابتدایی اکتبر حاکی از 11.5 درصد رشد بوده است. از سوی دیگر شمار فوتی های کرونایی دراین کشور مسیری نزولی را طی کرده و طبق آمارهای جهانی در شبانه روز گذشته تنها 27 نفر جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با روزهای ابتدایی 60 درصد کاهش داشته است.

دومین کشور مورد بررسی دراین گزارش هند بوده که در روزهای اخیر شمار فوتی های آن خیز بلندی برداشته است.

کرونا

رشد آمار مرگ ومیر کرونایی در هند

در روز گذشته در هند 12 هزار و 428 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که در مقایسه با روز ابتدایی اکتبر 48 درصدکاهش داشته است. روند میانگین ابتلابه کرونا در این منطقه نشان از ورند تقریبا نزولی در امار مبتلایان در هند داشته است.

این در حالی است که میزان مرگ ومیر کرونا در این کشور در مقایسه با ابتدای این ماه 52 درصد افزایش داشته و در طبق آخرین گزارش ها در روز گذشته میانگین مرگ و میر کرونا در سه روز اخیر برابر با 453 نفر بوده است.

در همین رابطه شمار فوتی های کرونایی در هند به بیشترین سطح خود در آسیا رسیده و سیری تقریبا صعودی داشته است.

اما در میان کشورهای جهان این روزها وضعیت کرونایی کشور روسیه در خطرناک ترین سطح خود از ابتدا تاکنون بوده است.

کرونا

رکورد زنی مرگ ومیر کرونا در روسیه

شمار مبتلایان روزانه کرونا در روسیه برابر با 36 هزار و 950 نفر بوده است. شمار مبتلایان روزانه در این کشور درمقایسه با روزهای ابتدایی ماه اکتبر میلادی 54 درصد افزایش پیدا کرده است.

به طور کلی روند ابتلا به کرونا در این مدت سیری صعودی داشته و همچنان در حال افزایش است.

در کنار ابتلا به کرونا میزان فوتی نیز دراین کشور روندی افزایشی داشته و در نهایت به بالاترین میزان خود در تمام روزهای کرونا زده در این منطقه رسید.

امارهای جهانی کرونا در روسیه نشان می دهد در این کشور در روز گذشته هزارو 42 نفر از مبتلایان کرونایی جان خود را از دست داده اند که رکورد این متغیر نگران کننده کرونایی بوده است.

مقایسه این آمار روزانه با سایر کشورهای جهان نشان می دهد در این روزها بیشترین مرگ روزانه کرونا در روسیه اتفاق می افتد.

بررسی علل تفاوت مرگ ومیر کرونا در کشورهای مختلف

مقایسه روند شاخص های کرونایی میتواند با احتمال خاصی اثر گذاری متغیر های کرونایی را بر یکدیگر برآورد کند. در این مقایسه می توان به نقش واکسیناسیون در شمار فوتی های روزانه بهره برد. 

طبق آمارهای اعلام شده جهانی در آلمان 66.2 درصد کاملا واکسن زده اند . این رقم در هند برابر با 22 درصد و در روسیه معادل با 33.2 درصد بوده است.

دلیل پایین بودن درصد واکسینه شده در هند اشاره به جمعیت در این کشور دارد.

آمار وکسینه شده ها در این کشورها نشان میدهد در آلمان 55 نفر، در هند 306  میلیون نفر و روسیه 48 میلیون نفر خود را به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده اند.

بررسی درصدی و مقداری در این کشور ها نشان می دهد می تواند یکی از دلایل افت میزان مرگ ومیر در آلمان درصد بالای واکسینه در این کشور باشد. از سوی دیگر عامل مهم رشد مرگ و میر کرونایی در روسیه نیز می تواند درصد پایین و مقدار کم واکسیناسیون کامل در این کشور در مقایسه با سایرین باشد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید