دستور آزادی چهار وزیر سودانی صادر شد

کدخبر: ۴۵۲۳۶۰
بر اساس دستوری که فرمانده ارتش سودان صادر کرد چهار وزیر بازداشت‌شده دولت حمدوک آزاد شدند.
دستور آزادی چهار وزیر سودانی صادر شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به دستور «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، «حمزه بلول»، «علی جدو»، «هاشم حسب الرسول» و «یوسف آدم» به ترتیب وزرای اطلاع‌رسانی، حمل و نقل، ارتباطات و ورزش و جوانان آزاد شدند.

آزادی چهار وزیر بازداشت شده همزمان با کودتای ارتش سودان، به دنبال گفت‌وگوی تلفنی آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل و عبدالفتاح البرهان که در آن طرفین بر لزوم حفاظت از فرآیند انتقال دموکراسی و تسریع در تشکل دولت غیرنظامی تأکید کردند، صورت گرفته است.

تلویزیون دولتی سودان گزارش داد که گوترش در این تماس تلفنی همچنین خواستار آزادی عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان و غیرنظامیانی شد که به طور خودسرانه در جریان کودتای ارتش بازداشت شدند.

شورای حاکمیت انتقالی سودان تا ۲۴ ساعت آینده، اعضای جدید خود شامل ۱۴ عضو که شش عضو آن غیرنظامی هستند، اعلام خواهد کرد.

سودان از چند روز پیش، صحنه اعتراضات و تظاهرات مردمی علیه کودتای نظامی است. همزمان عبد الفتاح البرهان ضمن اعلام وضعیت فوق العاده، شورای حاکم انتقالی را منحل، استانداران را برکنار و اجرای برخی بندهای سند قانون اساسی مرتبط با اداره مرحله انتقالی را معلق کرد.

در پی این اقدامات و به راه افتادن موجی از بازداشت مقامات دولت انتقالی، مردم در اعتراض به کودتای نظامی به خیابان‌ها آمدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید