این جلبک دریایی، از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند

کدخبر: ۴۶۰۴۹۵
«اولوان»، پلی ساکارید اصلی محلول در آب که از دیواره سلولی جلبک دریایی سبز استخراج می‌شود، می‌تواند به جلوگیری از آلوده کردن سلول‌های انسانی به کروناویروس کمک کند.
این جلبک دریایی، از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بر اساس نتایج یک مطالعه، ماده‌ای که از جلبک‌های خوراکی دریایی استخراج می‌شود ممکن است به جلوگیری از انتشار کروناویروس کمک کند.

به گفته محققان، «اولوان»، پلی ساکارید اصلی محلول در آب که از دیواره سلولی جلبک دریایی سبز استخراج می‌شود، می‌تواند به جلوگیری از آلوده کردن سلول‌های انسانی به کروناویروس کمک کند.

«الکساندر گلبِرگ»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «عدم دسترسی به واکسن‌ها جان بسیاری از قربانیان را می‌گیرد و حتی ایجاد سویه های جدید را تسریع می‌کند.»

از آنجایی که تحقیقات دیگر نشان داد که برخی از ترکیبات جلبک دریایی خاصیت ضدویروسی دارند، تیم تحقیق تصمیم گرفت آنها را در برابر کووید ارزیابی کند.

گلبرگ می‌گوید: «اولوان از جلبک‌های دریایی موسوم به اولوا استخراج می‌شود که به آن "کاهوی دریایی" نیز گفته می‌شود و در مکان‌هایی مانند ژاپن، نیوزلند و هاوایی به عنوان ماده غذایی مصرف می‌شود. قبلاً گزارش شده بود که اولوان در برابر ویروس‌ها در کشاورزی و همچنین در برابر برخی از ویروس‌های انسانی مؤثر است.»

محققان این مطالعه جلبک اولوا را پرورش دادند، اولوان را از آن استخراج کردند و به مؤسسه تحقیقات جنوبی در آلاباما فرستادند. در آنجا، تیم ایالات متحده یک مدل سلولی برای ارزیابی فعالیت ماده تولید شده در آزمایشگاه ساخت.

سلول‌ها هم در معرض ویروس کرونا و هم در معرض اولوان قرار گرفتند. مشخص شد که در حضور اولوان، ویروس کرونا سلول‌ها را آلوده نکرده است.

گلبرگ گفت: «به عبارت دیگر اولوان از آلوده شدن سلول‌ها به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «این مطالعه هنوز در مراحل اولیه خود است، اما ما امیدواریم که این کشف در آینده برای توسعه دارویی در دسترس و مؤثر برای جلوگیری از ابتلاء به کروناویروس استفاده شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید