علم‌الهدی: از هنرمندان مطالبه شود برای انقلاب چه کرده‌اند؟/ همه طلبکار نظامند!

کدخبر: ۴۶۳۹۸۶
سید احمد علم‌الهدی گفت: از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده‌اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند.
علم‌الهدی: از هنرمندان مطالبه شود برای انقلاب چه کرده‌اند؟/ همه طلبکار نظامند!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم‌الهدی، وی روز پنجشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت این وزارتخانه در توسعه فرهنگ دینی در جامعه افزود: مسوولیت مستقیم توسعه دین و معارف دین در کشور، در وزارت ارشاد و به دست وزیر آن است.

وی ادامه داد: متأسفانه پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب، هنوز حکمرانی دینی در کشور برقرار نشده و منشأ فقدان حکمرانی دینی نیز مدیریت فرهنگی کشور بوده است.

امام جمعه مشهد گفت: در رابطه با رعایت حلال و حرام در جامعه با تساهل و تسامح مواجهیم و طوری رفتار شده که دیگر نمی‌توانیم در بانک از حرمت ربا حرف بزنیم زیرا کار درستی در حوزه توسعه حلال و حرام الهی در جامعه انجام نشده است.

علم الهدی افزود: از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده‌اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند، همه از این نظام طلبکار هستند اما هیچ کدام نمی‌گویند برای بستری که زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند.

وی یادآور شد: لازم است در مساله هنر و سینما، مساله حرام و اجتناب از آن در این دوره پررنگ شود تا مانع اجرای حرام شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار به ظرفیت شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی بنا به اقتضائات استان می‌تواند در حوزه فرهنگ استان ورود و متناسب با این فضا سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید