بازتاب گسترده سفر رئیسی به روسیه در رسانه‌های عربی

کدخبر: ۴۷۰۲۳۴
اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی صبح امروز عازم روسیه شد و قرار است در این سفر با همتای روسی خود دیدار کند.
بازتاب گسترده سفر رئیسی به روسیه در رسانه‌های عربی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی به دعوت همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم روسیه شده است.

رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه، روز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه وونکووا مسکو از سوی «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

اولین برنامه این سفر دو روزه، دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه خواهد بود. حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به روسیه است.

شبکه سعودی العربیه در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران عازم مسکو شد و با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود دیدار خواهد کرد.

این شبکه سعودی نوشت: رئیسی معتقد است که این سفر "نقطه تحولی در روابط دوجانبه ایران و روسیه ایجاد خواهد کرد.

شبکه المیادین هم با تیتر " رئیسی در مسکو " نوشت: سفر در چارچوب گسترش دیپلماسی با کشورهای همجوار است.

این شبکه لبنانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ایران در این سفر با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود دیدار خواهد کرد به اظهارت سید ابراهیم رئیسی پیش از ترک تهران به مقصد مسکو پرداخت.

پایگاه خبری العهد نیز با پوشش خبر این سفر نوشت: رئیس جمهور ایران در یک سفر رسمی وارد مسکو شد و قرار است در این سفر با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار و گفت وگو کند.

اسپوتنیک عربی و بخش عربی شبکه آر تی نیز ضمن بیان جزئیاتی از برنامه های رئیس جمهور کشورمان به روسیه، نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران برای دیدار با پوتین، همتای روسی خود در یک سفر رسمی وارد مسکو شد.

بخش عربی فرانس 24 با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه نوشت: رئیسی سفر خود به مسکو را نقطه تحولی در روابط ایران و روسیه می داند.

پایگاه خبری الشرق هم با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه نوشت: ابراهیم رئیسی تاکید کرد که همکاری ایران با روسیه امنیت منطقه را تضمین می کند.

شبکه المنار نیز ضمن بازتاب این سفر در بخش‌های خبری مختلف خود، در تیتری مشابه به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: همکاری ایران و روسیه امنیت منطقه را تضمین می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید