قدرت‌نمایی موشک های سپاه پاسداران در مقابل چشم دشمنان+ فیلم

کدخبر: ۴۷۰۳۸۰
سردار حاجی‌زاده گفت: ما توانسته‌ایم به موشک‌های بالستیک جهت بدهیم تا در جهات مختلف حرکت کنند و مانور بدهند و این پدیده کار دشمن را بسیار سخت می‌کند.
 قدرت‌نمایی موشک های سپاه پاسداران در مقابل چشم دشمنان+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران ماه گذشته به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این رزمایش پنج روزه تمرینات بسیاری انجام شد. عملیات‌های پهپادی، بمباران اهداف مشخص توسط جنگنده‌های هوافضای سپاه، انهدام شناورهای دشمن با موشک‌های ضد زره، تاخت آب‌خاکی تیپ نیروهای مخصوص صابرین، عملیات‌های یگان‌های تخریب، اجرای عملیات بالگردهای تهاجمی هوانیروز، پوشش پدافندی منطقه رزمایش، انهدام اهداف زمینی و دریایی توسط توپخانه، اجرای آتش تانک‌های مدرنیزه شده، بکارگیری مهمات مجاورتی توپخانه برای اولین بار و عملیات شلیک موشک‌های نقطه‌زن کروز دریایی جزو مهم‌ترین تمرینات چهار روز اول بود.

روز پنجم، اما یک روز خاص بود. روزی که در آن ۱۶ تیر موشک بالستیک بطور همزمان به سوی یک هدف مهم شلیک شدند. عماد، قدر، سجیل، زلزال دزفول و ذوالفقار شش‌گانه ایران در پنجمین روز رزمایش بودند. طبق تصاویر منتشر شده، این موشک‌ها به سوی هدف شبیه‌سازی‌شده مرکز توسعه تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی شلیک شدند. البته  در کنار شلیک موشک‌های بالستیک یک لانچر ۵ فروندی نیز، پهپادهای شاهد ۱۳۶ را به سوی این اهداف پرتاب کرد.

 وقتی دشمن نمی‌داند موشک‌های ایران از کجا می‌آیند

طبق اعلام فرماندهان موشک‌های بالستیک ۱۰۰ درصد به اهداف اصابت کرده‌اند. اما یک اتفاق مهم نیز در طراحی موشک‌های ایرانی رخ داده و آن هم تغییر بردار رانش است.

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران درباره این رزمایش گفت: ما توانسته‌ایم به موشک‌های بالستیک هم جهت بدهیم تا در جهات مختلف حرکت کنند و مانور بدهند و این پدیده کار دشمن را بسیار سخت می‌کند. زدن موشک‌های بالستیک برای سامانه‌های پدافندی خیلی سخت است و درصد کمی را می‌توانند مورد اصابت قرار بدهند، ولی با این کاری که انجام شد تقریبا صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ما ضربدر صفر شد و دیگر ارزشی ندارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: دشمنان دیگر نمی‌توانند پیش بینی کنند که این موشک‌ها از چه جهتی و در چه نقطه‌ای فرود می‌آید، چون سرعت نسبی موشک‌های پدافندی و موشک‌های بالستیک با سرعتی حدود ۱۵-۲۰ ماخ به هم نزدیک می‌شوند. اگر نقطه آینده و معادله مسیر را نتوانند در بیاورند، کار خیلی مشکلی خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید