این 2 شهرستان در اراک در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت

کدخبر: ۴۷۲۲۶۳
اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از اضافه شدن ۲ شهرستان استان مرکزی به استان های در وضعیت نارنجی کرونایی خبر داد.
این 2 شهرستان در اراک در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲ شهرستان استان مرکزی بر اساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت.

دکتر سید " محمد جمالیان" روز جمعه افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در هشتم بهمن ماه جاری، شهرستان اراک و ساوه نارنجی شدند.
وی بیان داشت: اکنون شهرستان‌های محلات، فراهان، تفرش، دلیجان، کمیجان، خمین، آشتیان و خنداب در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر تنها ۲ شهرستان‌ زرندیه و شازند در وضعیت آبی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ‌اظهار داشت: با توجه به شیوع و سرعت بسیار بالای ویروس امیکرون در کشور، انتظار می‌رود شهروندان علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن، در مراکز خرید سربسته، تالار و رستوران‌ها در حد امکان حضور نیابند.
جمالیان یادآور شد: چنانچه این روند استمرار پیدا کند، بدون شک میزان بستری و فوتی‌ها در اسفندماه، افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کودکان در مقابل این بیماری واکسینه نشده اند، در برخی استان‌های کشور، بخش اطفال مراکز درمانی تکمیل ظرفیت شده که این وضعیت نگران کننده است که انتظار می‌رود در این راستا از کودکان و افراد دارای زمینه بیماری خاص، محافظت بیشتری صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: اکنون ۲۳۸ هزار و ۸۴۰ نفر معادل ۵۰ درصد از جمعیت هدف زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که لازم است افرادی که نوبت سوم تزریق واکسن آنها فرا رسیده، در اسرع وقت نسبت به این انجام این‌ مهم اقدام کنند.
جمالیان تاکید کرد: با توجه به افزایش و سرعت انتشار بالای ویروس امیکرون امید است با تصویب ستاد ملی کرونا، نحوه حضور دانش آموزان به ویژه کودکان زیر ۹ سال به صورت مجازی باشد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید