نصب یک مجسمه جنجالی از پوتین در کی یف / به خودت شلیک کن! +تصاویر

کدخبر: ۴۹۴۷۹۳
اقتصادنیوز: مجسمه ای از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پایتخت اوکراین با اسلحه ای در دهان نصب شد.
نصب یک مجسمه جنجالی از پوتین در کی یف / به خودت شلیک کن! +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزیاتو، مجسمه بزرگی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با تفنگ در دهان نشان می دهد، در کیف ساخته شد. این مجسمه این مجسمه ۶ متری فولادی، با عنوان «به خودت شلیک کن.» در پایتخت اوکراین، درجایی به نمایش در آمد که زمانی بنای یادبود ولادیمیر لنین، نخست وزیر سابق اتحاد جماهیر شوروی آنجا قرار داشت.

مجسمه پوتین در کیف

در کتیبه زیر مجسمه پوتین نوشته شده است: «پوتلر، نکته شو گرفتی؟». «پوتلر» (Putler) که این روزها بسیاری پوتین را به این نام صدا می کنند ترکیب نام پوتین و هیتلر است. علیرغم اصرار پوتین که دلیل حمله روسیه را به اوکراین، خلاص کردن کشور همسایه اش از شر نازیسم می داند، رفتار وحشیانه او اغلب با رهبر نازی ها، آدولف هیتلر مقایسه می شود.

مجسمه پوتین در کیف

سر این مجسمه، دارای چشمانی بی روح و سرد است که با نوارهای کوچک سیم خاردار برجسته شده است. اما تفنگی که در دهان پوتین قرار داد واقعی تر به نظر می رسد. دیمیتری آیو مجسمه‌ساز این اثر است که در روز شنبه تنها هشت ساعت در محل مورد نظر به نمایش در آمد و سپس برداشته شد. رهگذران از این فرصت استفاده کردند و با آن عکس گرفتند. بسیاری از آنها عکس هایشان را با این مجسمه، در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

مجسمه پوتین در کیف

ساخت این مجسمه حدود یک ماه طول کشیده است. دیمیتری می گوید که مجسمه، خودش گویای همه چیز است. از نظر او، پوتین یک جنایتکار جنگی است و جنایتکاران جنگی تنها دو راه دارند؛ زندانی شوند یا به خود شلیک کنند. آثار دیمیتری در سراسر جهان به نمایش گذاشته می شود و او معمولا از مواد نرم تری استفاده می کند. اما این بار او می خواست با فولاد کار کند تا نماد جنگ باشد. او می گوید که جنگ سخت است و فولاد هم سخت است. از نظر او در شرایط، نباید زیبایی وجود داشته باشد.

مجسمه پوتین در کیف

دیمیتری نخواست در مورد علت برداشتن مجسمه صحبت کند. او بر این باور است که نزدیک به روز پیروزی، جشن سالانه ای که پایان جنگ جهانی دوم را نشان می دهد، بیش از حد تحریک آمیز تلقی شود. اکنون این مجسمه در انباری، در مکان دیگری از شهر نگهداری می شود. دیمیتری گفت که قرار است مجسمه، در یک مکان جدید ظاهر شود.

مجسمه پوتین در کیف

رهبران غربی، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خواستار محاکمه پوتین به دلیل جنایات جنگی شده اند. با این حال، شایعاتی مبنی بر بیماری سخت پوتین، شدت گرفته است. او دوشنبه در حال دیدن رژه روز پیروزی در مسکو با پتویی روی پاهایش دیده شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید