افشاگری زلنسکی از پیشنهاد عجیب مکرون/ او می خواست با میانجیگری بین اوکراین و روسیه چیزی کسب کند

کدخبر: ۴۹۴۹۴۶
رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی عنوان کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به او پیشنهاد داده با صرف نظر کردن از بخشی از حاکمیتش، به ولادیمیر پوتین اجازه دهد که وجهه خود را حفظ کند.
افشاگری زلنسکی از پیشنهاد عجیب مکرون/ او می خواست با میانجیگری بین اوکراین و روسیه چیزی کسب کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بیان داشت، تلاشهای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای یافتن یک "مسیر فرعی" برای روسیه بی نتیجه هستند و تا زمانی که روسیه درنیافته که لازم است خارج شود، به سراغ راه‌های معقول برای پایان دادن به جنگ نخواهد رفت.

زلنسکی بیان داشت: شاید امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بیشتر از من مطلع است، من میدانم او میخواسته با میانجی‌گری کردن بین ما (اوکراین و روسیه) چیزی را کسب کند اما او شکست خورد و علت شکست او موضع ما نبود بلکه موضع روسیه بود.

او خاطرنشان کرد: این برای رهبران جهان مناسب نیست که به من پیشنهاد کنند باید در قبال حاکمیت اوکراین فداکاری‌های خاصی انجام دهم تا به پوتین اجازه داده شود وجهه خود را حفظ کند.

این رئیس‌جمهور اوکراین افزود که کشورش "آماده نیست با واگذاری قلمروی خودش، امور مربوط به کس دیگری را نجات دهد."

او تاکید کرد: "فکر می‌کنم این کاملاً غیرقابل توجیه است. این اتلاف وقت است."

او بیان داشت، اهانت روسیه به هر گونه سازشی به نفعش با حمله‌اش در ۲۴ فوریه به اوکراین آشکار شد.

این رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد:‌ امانوئل ماکرون باید دست از مطرح کردن برخی ژستهای دیپلماتیک بردارد. من از پیروزی مجدد اخیر او در انتخابات استقبال کردم.

وی افزود: با این حال تاریخ، کنار کشیدن‌ها را نمی‌بخشد. اگر شما به دنبال پس گرفتن چیزی متعلق به خودتان هستید فقط یک مسیر برای حرکت هست، مسیر جلو.

ماکرون در هفته‌های ابتدایی حمله روسیه به اوکراین چندین تماس تلفنی طولانی با همتای روس خود داشت. پس از یک توقف یک ماهه، روسای جمهور فرانسه و روسیه در سوم مه صحبت کردند و ماکرون از پوتین خواست تا اجازه به تخلیه اوکراینی‌های گرفتار در کارخانه فولاد آزوفستال ماریوپل را بدهد.

در ماه آوریل، ماکرون رفتار روسیه در اوکراین را جنایت جنگی توصیف کرد، اما آن را نسل کشی نخواند و گفت که روس‌ها و اوکراینی‌ها مردمی "برادر" هستند.

در عین حال، رئیس جمهور فرانسه از تسلیح اوکراین و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو حمایت ‌کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید