موضع حدادعادل درباره طرح یارانه جدید دولت/ جراحی اقتصادی کار سختی است

کدخبر: ۴۹۴۹۸۵
حدادعادل گفت: اگر مردم به استدلال‌های رئیس‌جمهور، وزرا و مسئولان دقت کنند، می‌بینند که کشور به چنین جراحی اقتصادی احتیاج دارد. اما مردم توجه دارند که جراحی اقتصادی کار سختی است.
موضع حدادعادل درباره طرح یارانه جدید دولت/ جراحی اقتصادی کار سختی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره طرح جدید اقتصادی دولت برای افزایش یارانه‌ها چیست و آیا باعث بهبود وضعیت معیشت مردم خواهد شد یا خیر، گفت: بله. اگر مردم به استدلال‌های رئیس‌جمهور، وزرا و مسئولان دقت کنند، می‌بینند که کشور به چنین جراحی اقتصادی احتیاج دارد. اما مردم توجه دارند که جراحی اقتصادی کار سختی است. هیچ مریضی به خاطر سختی جراحی از طبیب روگردان نمی‌شود. اگر کسی به خاطر سختی درمان از جراحی پرهیز کند، معالجه نخواهد شد.

وی ادامه داد:تحمل سختی جراحی، سلامتی درازمدت را برای بیمار تضمین می‌کند. اخیرا جراحی که در اقتصاد اتفاق افتاده است باعث شد تا مردم با افزایش قیمت‌ها رو به رو شوند اما مردم توجه کنند، قبل از آنکه افزایش قیمت‌ها حاصل شود، پول به حساب مردم ریخته شده است. اما بعضی از رسانه‌های بیگانه با تاکید بر افزایش قیمت‌ها اذهان را آشفته می‌کنند. رسانه‌های داخلی باید در این زمینه بیدار و مراقب باشند.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که آیا رقم واریز شده رقم مناسبی است یا خیر، گفت: پرداخت این ارقام با محاسبه انجام شده است. دولت سعی کرده تا افزایش قیمت را جبران کند. حتی در دهک‌های اولیه مقداری هم اضافه‌تر واریز شده است. اما ممکن است در مقام اجرا نواقصی وجود داشته باشد. آن‌هایی که اعتراض دارند ثبت نام کنند و در نهایت به این اعتراضات رسیدگی خواهد شد. نقایص جزیی نباید ما را از فواید این کار غافل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید