مهم ترین علامت بیماری وبا چیست؟

کدخبر: ۵۰۳۷۱۰
یک متخصص بیماریهای عفونی اسهال شدید را مهمترین علامت بیماری وبا عنوان کرد.
مهم ترین علامت بیماری وبا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهزاد مهدویان گفت:  وبا یک نوع بیماری میکروبی است که دستگاه گوارش را درگیر می کند و منجر به علائمی همچون اسهال شدید، استفراغ و دل درد شده و در کمتر از پنج درصد فرد دچار تب می شود.

وی افزود: اسهال ناشی از بیماری وبا ممکن است چنان شدید باشد که طی ۲۴ ساعت مرگ و میر ایجاد کند، بنابراین اسهال شدید را باید جدی گرفت.

مهدویان با بیان اینکه مراجعه به موقع به پزشک در کاهش مرگ و میر ناشی از اسهال شدید این بیماری بسیار موثر است، عنوان کرد: اگر فرد به موقع مراجعه نکند به دلیل از دست دادن آب و املاح بدن با شوک و افت فشارخون مواجه شده و در برخی افراد منجر به مرگ می شود.

وی با بیان اینکه تشخیص و درمان به موقع بیماری وبا از خطرات ناشی از آن جلوگیری می کند، افزود: برآورد شدت کم آبی بدن و جایگزینی مایعات، تجویز آنتی بیوتیک، بستری و سرم تراپی از مهمترین اقدامات انجام شده برای بیمار مبتلا به وبا است. 

مهدویان در ادامه به ارائه راهکارهایی بریا پیشگیری از ابتلا به وبا پرداخت و گفت: رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی دستها، پرهیز از آلودگی دهانی مدفوعی، پرهیز از مصرف غذاهایی که کامل پخته نمی شوند و همچنین غذاهایی که به پاکیزه بودن آنها شک داریم در کاهش ابتلا به بیماری وبا بسیار موثر می باشد.

وی افزود: بیماری وبا از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم انتقال می یابد و از راه تنفس انتقال نمی یابد.

مهدویان ادامه داد: افراد مسن، کودکان، مادران باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند بیشتر در معرض بیماری وبا هستند و اگر فردی در خانواده مبتلا شد با رعایت موارد بهداشتی باید از انتقال آن به سایر افراد خانواده جلوگیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک