انهدام ۲۱ پهپاد و ۴۹ تانکر سوخت اوکراین توسط روسیه

کدخبر: ۵۰۳۷۲۷
همزمان با وارد شدن عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس به صد و هفدهمین روز، وزارت دفاع روسیه نیز آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش اوکراین منتشر کرد.
انهدام ۲۱ پهپاد و ۴۹ تانکر سوخت اوکراین توسط روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) طی نشست خبری اعلام کرد که تلفات نیروهای اوکراینی طی دو روز گذشته در منطقه اوهانسک، به بیش از ۱۵۰ کشته و حدود ۴۵۰ زخمی رسیده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف توضیح داد: «سلاح‌های نقطه‌زن و بسیار دقیق نیروی هوافضای روسیه در منطقه نیکولایف ۴۹ تانکر که برای ارتش اوکراین سوخت حمل می‌کردند، نابود شدند».

وی در گزارش روزانه از عملیات شبانه در اوکراین گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۲۱ پهپاد اوکراینی، ۲۲ سامانه موشک‌انداز چندگانه و یک سامانه موشکی توچکا-یو را در یک روز منهدم کردند».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: «تسلیحات نقطه‌زن روسیه به ۸ جوخه موشکی و ۱۱ جوخه توپخانه‌ای اوکراین که دونتسک را گلوله‌باران می‌کردند، اصابت کرد».

به نوشته ریانووستی، کُناشنکوف همچنین اظهار داشت که نیروهای موشکی روسیه یک جوخه از توپخانه‌های خودکششی هویتزر آمریکایی و یک جوخه از سامانه موشکی «اِسمِرچ» را طی عملیات روز گذشته منهدم کردند.

وی همچنین افزود:‌«نیروهای موشکی و توپخانه ۲۶ پست فرماندهی، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۳۶۴ منطقه و همچنین واحدهای توپخانه اوکراینی در ۵۸ منطقه از جمله یک جوخه هویتزرهای ۱۵۵ میلی‌متری ام-۷۷۷ را در جزیره کوبانسکی مورد اصابت قرار دادند. یک جوخه از سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه "تورنادو"، سه نقطه کنترل متحرک پهپادی نیز منهدم شدند».

روسیه ۲۱ پهپاد و ۴۹ تانکر سوخت اوکراین را منهدم کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید