علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا چیست؟

کدخبر: ۵۰۵۴۷۱
اقتصادنیوز: معاون درمان وزارت بهداشت درباره علت افزایش میزان مبتلایان به کرونا در هفته گذشته این است که بیماری در کشورهای همجوار بیشتر است و میزان انجام تست‌ها در ایران بیشتر شده و به همین علت تعداد موارد شناسایی افزایش پیدا می‌کند.
علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معاون درمان وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت پاندمی کرونا در کشور پرداخت.

سعید کریمی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما، گفت: در حال حاضر ویروس کرونا از بین نرفته و مردم نباید ساده انگاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر با وجود ایمنی در بیشتر کشورها شرایط کرونا مطلوب نبوده ولی در ایران شرایط مناسب است‌. یکشنبه هفته گذشته میزان افزایش مراجعه به پنج هزار نفر رسیده که امروز این آمار کاهش پیدا کرده است و میزان بستری به ۳۵٠ عدد در روز رسیده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: علت افزایش میزان مبتلایان این است که بیماری در کشورهای همجوار بیشتر است و میزان انجام تست‌ها در ایران بیشتر شده و به همین علت تعداد موارد شناسایی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: میزان جواب کاذب هم در تست‌ها افزایش داشته و به همین دلیل آمار کرونا در این هفته زیاد شده بود و شرایط به نظر نمی‌رسد خطرناک و باعث نگرانی باشد.

کریمی گفت: تا کنون ۱۵٠ میلیون دوز واکسن تزریق شده که ۶۴ میلیون یک دوز، ۵۷ میلیون دو دوز و ۲۸ میلیون نفر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند و امروز بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون است.

وی افزود: بعد از گذشت ۶ ماه ایمنی افت پیدا می‌کند. در ماه‌های آینده تجمعاتی مانند بازگشت حجاح و بازگشایی مدارس و مراسم‌های مذهبی را شاهد خواهیم بود و باید تا زمان فروکش کردن بیماری، واکسیناسیون کرونا انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، میزان ذخیره واکسن کرونا در کشور را ۵۰ میلیون دوز اعلام کرد و گفت: خرید واکسن‌های تولید داخل، طبق قرارداد از آنها خریداری خواهد شد و مجوز صادرات برای تولید کنندگان داخلی نیز صادر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید